Alien invasion!!!

Ursäkta mig ett tag. Måste bara få fråga. Kolla på bilden av mig här på bloggen. Ser jag ut som en utomjording?
Måste vara så, eller så har jag hamnat i nån sorts annan dimension.
Ska förklara mig kanske.
Vi tog med oss lilla Gibbe och for till birsta en sväng. Det var dags för veckohandling och dessutom behövde Emil lite nya byxor.
Sagt och gjort.
Vi kom dit och checkade in lillen i lekrummet på Maxi.
När vi står där och skriver in honom, kommer det en familj, nä nu ljög jag, en hel släkt med nysvenskar. Dom ville också lämna in sina barn där, men tydligen har inte kösystemet gjort sitt genombrott i deras ursprungsland. Ungarna klängde på grinden in dit och föräldrarna hängde över våra axlar och hade nog gärna ryckt pennan ur handen på mig om jag inte krampat om den. Tro nu inte för ett ögonblick att jag är rasistiskt lagd eller så. Absolut inte. Skriver bara vad som hände.
När vi så är klara, vänder vi oss om och försöker ta oss därifrån.
Lättare sagt än gjort det. Tydligen skulle dom handla ganska mycket, för mamma, pappa, storasyster, storebror, mormor, morfar, farmor, farfar och minst ett par, tre kusiner, hade varsin kundvagn.
Kunde ha samlat in dom och gjort mig en mindre förmögehet på skrotvärdet.
Så småning om lyckades vi tråckla oss ut och satte igång med shoppandet.
Men det var nåt som var annorlunda i butiken.
Vart vi än vände oss, kändes det som om dårhuset hade brunnit eller nåt. Folk med de mest underliga klädslar och utseenden, sprang som yra höns och liksom roffade åt sig varorna från hyllorna. Man fick passa sig så att dom inte snodde falukorven ur vagnen. Fattar inte vad som pågick, men det var minst sagt annorlunda.

Så småningom var vi klara och tänkte då att vi skulle äta lunch på Max när vi ändå var där.
Medan jag och Emil gick in och beställde, så tog Annica en sväng med lill-vovven.
Ställde mig i kö och väntade på min tur. Det var ganska mycket folk där, så det tog en stund. Under tiden gick Emil till lekhörnan och jag han se mig runt lite. Det var riktigt fashinerande. Dom hade familjedag med ansiktsmålning och en kille som gick runt i en sån där maskotdräkt i form av en tiger.
Men!
Det verkar som att dom hade personalfest på Max i går. Alla bakom disken verkade mer eller mindre rödögda, och ett par rör treo hade nog gjort ganska stor nytta där. Dom lyckades inte ens dölja det med ansiktsfärgen dom hade kletat i ansiktet.
När vi så satt där med  vår mat, är det återigen nåt knepigt som är i görningen. Annica sitter på hörnplatsen vid vårt bord, och alla som går förbi, nästan stryker sig mot henne trots att gången är när två meter bred. Måste vara för att hon är så snygg. ;-)
Så fortsätter det och när vi börjar bli klara med vårt, kommer nästa grej. Först kommer en karl och sätter sig vid bordet bredvid. Nu önskar jag att jag kunnat smygknäppt ett kort, men jag ska försöka beskriva honom.
Han hade for det första ett par glasögon som kunde ha hört hemma i filmen JFK. Vidare så hade han en vit jacka, eller nåt liknande, som nog var ganska modern när min farfar var ung och ett par kritstrecksrandiga, mörkblå byxor. På fötterna hade han svarta träskor med lufthål och tillhörande färgfläckar.
Vi kunde inte låta bli att le åt den här herrn, men när hans fru också dök upp, fick åtminstone jag bita mig i kinden för att inte börja skratta. Tänk er en blandning av onkel Fester, Babsan och Marilyn Manson. Tror nog att det är ganska nära verkligheten. Dessutom med en klädsel som Woodstockbesökarna skulle ha kunnat tänkas haft. Vi höll på att sätta pommes fritesen i halsen. Helt otroligt!

Nu är vi i alla fall hemma och har dessutom hunnit med en liten promenad.

Ha en fortsatt trevlig hel allihop

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hallå!Vissa daagr är alla som galna.

Hade en sån bildag för några dagar sen.

Kanske fullmåne....nej.

Bara en galen dag så vi har nåt att skriva i bloggen. Ha det gott!

2008-08-30 @ 17:35:23
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Kattis

Du har helt rätt om den där hemska idiotbloggaren.

Blir som galen på den.

Så, Annica är duktig på hundar.

Och kikare är bra på de flesta ställena, hihi.

2008-08-30 @ 17:38:12
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Farbror Gunnar

Và bra du skriver. Du skulle kunna bli författare.

Fråga: Vad är "lillvovven"? Har ni köpt ny hund?

2008-08-30 @ 18:01:38
Postat av: Farbror Gunnar

OK läste sedan om jycken

2008-08-30 @ 18:03:59
Postat av: Lina

Nej, jag har inte ramlat och slagit mig. Förra fredagen blev jag dock nerslagen av en kille på söder, min kompis ringde polisen och dom åkte förbi. Dom gjorde ingenting.



Igår blev min kompis påhoppad och när hon skulle ge en smäll tillbaka flög 6 poliser på henne med pepparspray. Såå.. öppna inte truten förrän du vet vad du snackar om gubben.

Poliser använder övervåld så det skriker om det, och har dom något bättre för sig (läs äta på mcdonalds) än att hjälpa en tjej som blir nerslagen så gör dom det, för ja, de är ju lagens väktare och alla tror på dom.



Och visst, det finns snälla poliser också. Men dom är inte många kvar. Låt oss säga att 2/10 är snälla och gör deras jobb, det är INTE många.

2008-08-30 @ 18:45:22
URL: http://newfallenleaf.blogg.se/
Postat av: Lina

Hmm, "man blir som man umgås" menar du nog. Och jag umgås inte med poliser. Och just det, du vet inte vad jag och mina vänner varit med om, så vem är du att säga till mig vilket som är rätt/fel? Jag vet mycket väl vilket som är rätt de här gångerna. Och det är inte bara jag, utan mina vänner + vakter och personal på de stället som det hela utspelade sig på. Tycker du kan fortsätta sitta och skriva en massa skit om invandrare i din blogg istället för att försöka få mig att tro på ditt skitsnack om att poliser inte gör fel. Som jag sa igår till ena polisen, jag har RESPEKT för BRA poliser. Men inte för de som tar lagen i sina egna händer. Vissa borde verkligen tänka över sitt yrke. Tack för mig, hej.

2008-08-30 @ 19:10:09
URL: http://newfallenleaf.blogg.se/
Postat av: Malin

haha herregud!

människor beteende är rätt spännande faktiskt :D

2008-08-30 @ 19:17:14
URL: http://selmalin.blogg.se/
Postat av: ♥Blondiie♥

jag dör av skratt åt barninlämningen!

Precis så var d på gbg kalaset.

barnen köade ( barn köar jämt bättre än vuxna) och str på led när en afriaksnk familj står i kö med typ sjuttielva barn

sen går ALLA kusiner och pysslingar före utan att köa så barnen vart helt HÖÖÖ= mamma dom går före?

men ingen vågade säga nått för man var rasist då...



Tack för titten på bloggen, kolla gärna i forstänningen med =)

2008-08-30 @ 20:12:41
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0