En sorgens dag för alla vägens riddare

Vill bara börja med att säga, att jag har djupaste medkänsla till de drabbades familjer och vänner.

Men vi börjar väl med förmiddagen.
Jag åkte upp till jobbet vit 10-tiden, eftersom järnvägen skulle vara framme då. Jo hej och hå... - Ny tid 12.20 får jag då veta. Nåja, ingen idé att åka hem.
Lite skitprat och några koppar kaffe så blev det då äntligen dags att åka in och få några grejor. När jag sitter på bangården och väntar på min tur, ringer killen som jag ska byta med i dag. -Hej. Jag ska bara lasta i Umeå så åker jag neröver.
VAAA!!!
Han borde ju ha varit en bra bit på väg vid det laget. Men eftersom tåget var sent hit, så hade hans ljushuvud till chef för sig att han kunde ju göra en massa annat först. Skithög!
Inte mycket att göra. Vid 13.30 kom jag så iväg norrut. Äntligen!
Tuffar uppöver och nästan framme i Härnösand möter jag en ambulans med blåljus på och allt. Tänker väl inte mer på det, men då jag rullar in i Härnösand kommer det en polisbil i full fart och vill om. Hmm, tänkte jag. Undra om det kan vara en trafikolycka.
Och eftersom det var "tunga gruppens" bil, slog mig tanken att det kunde vara en lastbil inblandad. Norr om Härnösand ligger det ett litet samhälle som heter Älandsbro. Precis när man passerat det, så är det ett backkrön och sen en korsning. När jag kommer på rakan före backkrönet så är det bilkö och en sån där skylt, "OLYCKA".
Aj då.
Kommer upp över backkrönet och synen får mitt hjärta att stanna för ett ögonblick.
Där står en av våra bilar, med släpet totalt demolerat.
Och bakom i diker står Kramforsbussen. Totalkvaddad!
Min första tanke var. "Hur gick det där för M....."(han som körde vår bil). Då jag kommer närmare ser jag att han står och pratar med räddningspersonal och ser helt ok ut. Vevar ner rutan och frågar för säkerhets skull när jag passerar och får tummen upp. Då kommer nästa chock. Bakom släpet, står även en personbil. Ingen vacker syn kan jag säga.



Det här är såna saker som får en att fundera om man kanske skulle byta jobb.

När jag kom hem för en stund sen, så ringde jag min chef, och fick då veta att två personer omkom i olyckan.
Skulle inte förvåna mig om media som vanligt kommer att måla upp vår bil som boven i dramat. Det är alltid lastbilen som får skulden. Men hur skulle det kunnat vara M....s fel? Han stod och skulle svänga vänster in mot sågen, då bussen smackar in i släpet. Kollisionen trycker över släpet i mötande körfält där personbilen träffas. Hur skulle det kunna vara M...s fel? Finns inte en chans.
Ska skicka ett sms sen och tala om att jag finns här om han behöver prata. Det är det minsta jag kan göra.

Kommentarer
Postat av: Loglady

Usch och fy! Byt jobb lite fort. Även fast det sällan händer en lastbilschaffis nåt, så är det ändå otrevligt att vara inblandad i en olycka.

2008-08-28 @ 20:20:20
URL: http://loglady.blogg.se/
Postat av: Annica

http://www.internetgrafik.nu/

Gå in på färkodväljare

2008-08-28 @ 22:00:38
URL: http://anja72.blogg.se/
Postat av: Sex With Orgasm

Haha, aah det är väl det =)

/M (som du redan vet vem det äääär) ;)

2008-08-28 @ 22:34:05
URL: http://sexwithorgasm.blogg.se/
Postat av: Kattis

Godmorgon!

Skönt att höra att du mår bra, efter omständigheterna.

JA, sån teknisk apparat vill jag också ha, emn maken ska titta och kolla och överväga i massa år. För vi har inte haft en vettig DVD ens på flera år. Köpte en för 500 kr sist, hahaah.

Ta hand om de dina nu.

Kram

2008-08-29 @ 05:59:40
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Farbror Gunnar

Kusligt. Bra skrivet. Bra med medkänslan - samtal med M.

Vänstersvängar är ett otyg. Åk längre fram och vänd säkert och gör i stället högersväng.

Med personbil - om det ändå krävs vänstersväng - vrid inte framhjulen när man väntar. Annars kan påkörning bakifrån få en att fara in i motstående körfält.

G

2008-08-29 @ 17:56:29
Postat av: Kattis

Vet du, idag har jag nog sagt mer till dig än till din bloggande fru! Hihih, så det kan bli.

Vi har miljoner filmer som jag inte sett ännu, men jag orkar aldrig se klart nån för jag somnar innan den är slut. Så pigger är jag.

Ha en skön kväll!

Kram

2008-08-29 @ 18:38:01
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Kattis

Nej, vi som är uppe och väcker tuppen brukar inte vara några nattvakare precis.

Jag ahde lite problem då jag jobbade på fritidsgård på kvällarna efter mitt vanliga jobb och med småbarn hemma. Lite trött var man. Hihi

Hur mår Annica??

2008-08-29 @ 18:50:01
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: tess

kikar in ha en nice fredagkväll... //Tess

2008-08-29 @ 18:55:03
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0