Det är knappt att man tror det...


...men i dag har jag haft en dag som kunde varit tagen ur en skolbok om hur en dag ser ut för en lastbilschaffis.
Det var lossningar och lastningar nästan enligt regelboken, som inte finns.
I morse fick jag dra åt Hälsingland på en gång. Hade 34 pallar till Trima i Bergsjö och sen skulle det lastas 12 flakmeter virke i Forsa. Det tog hela förmiddagen och jag var tillbaka på kontoret bra precis kl 12. Sen blev det lunch hemma hos min älskling...väldigt trevlig lunch för övrigt ;-)
Efter det fick jag ta vår lilla utkörningsbil och köra ut lite prylar. Johan som normalt kör den bilen gick hem med feber i morse. Eftersom jag inte hade fler lastningar innan stycket, så fick jag rycka in. Inte mig emot. ganska trevligt att köra en mindre bil för omväxlings skull.

Dagens komiska inslag kom då jag var på Ica efter jobbet.
The phonhouse hade två killar stående i entren för att försöka kränga mobilabonemang. Är ruskigt less på de där typerna. Dom är ju så förbaskat tjuriga.
När jag var på väg ut igen, så hade jag en kvinna gående framför mig.
-Ringer du med telia? frågar en av de där henne.
-Ni har redan frågat mig. svarade hon.
-Tjillihoo så trevligt. sade då killen med en extremt fjollig handviftning.

Tjillihoo...vad i helskotta betyder det? Och med en så vek handled så kan ni ju föreställa er hur svårt jag hade att hålla mig från att gapskratt.

Kommentarer
Postat av: tess

Ja visst va den sista punkten nästan den viktigaste för er karlar att vi fruar kan??? //Tess

2008-12-17 @ 19:40:36
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Aha du tänker så... de viktigaste kanske ändå är att vi köper dom annars hade vi inte kunnat göra det mest intressanta sedan...Kram kram //tess

2008-12-17 @ 19:49:59
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Ja du vet ja e inte bara snygg ja e smart oxå... ha ha ha ha ;-D GAPFLABB //TEss

2008-12-17 @ 19:56:45
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Neeeej inte gråta de e inte bra de... då måste vi använda kallingarna för å torka tårarna med... å då måste de va rena... å tvättade å manglade av frun... mycket jobb... //Tess

2008-12-17 @ 20:15:17
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Ja gör de ha ha... ja sitter å gråter över Bonde ja... ville Hanna skulle välja han JOhan... de va ju min typ de ha ha ha... nej men Elias lite töntig å på en gård... ja ja.. de verka ju kära... fan de e härligt å va nykär... å kär... //Tess

2008-12-17 @ 20:40:20
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0