Hoppsan - stod chefen där?


Ibland blir saker och ting inte riktigt som man har tänkt sig.
Det fick jag erfara på jobbet idag. Två gånger om dessutom.
Hade en ganska lugn start på dagen och började med att lossa 30 pallar fryst bröd på 2 olika ställen.
Efter det åkte jag tillbaka till kontoret där de andra precis var klar med stycket från Göteborg.
Fick utkörningarna, 2 st, och lastningarna, bara 1, på en gång och tänkte att det var lika bra att sätta fart så kunde jag ta lunch när jag var klar. Borde inte ta mer än ett par timmar.
När jag skulle svänga ut från speditionen så hade jag 1 bil före mig ut genom grindarna.
Nu var det så att just i dag så hade polisen nån jättedrive mot rattfylleri och hade bestämt sig för att ha kontrollen mitt i vårt grindhål. Jättesmart!
Bilen före mig fick stanna för att blåsa, så jag stannade en bit bakom. På dagarna då grindarna står öppna, finns det istället en bom som reglerar in och utpassage. då denna bom sitter en bit innanför grinden och jag stannade förstås innanför den för att den inte skulle gå igen på bilen.
Bomen gick ned medans jag väntade, så när bilen framför var klar var jag tvungen att backa för att åter åka fram mot bommen så att den skulle gå upp.
Lade i backen och började backa.
TUUUUUUT!!!!! hörde jag och tvärstannade.
Fram bakom vagnen kom det en ursinnig chef med en lagomt julröd färg i ansiktet. Han hade stått bakom mig men inte uppmärksammat att jag backade. Inte förrän han knuffades bakåt vill säga.
Hoppsan!
Men saken är den, att om en personbil står närmare än 5-6 meter bakom ett tradarekipage, finns det inte en chans för föraren att se bilen. Lastbilen är närmare en  meter bredare och har en "död" zon en bit bakom vagnen. Det borde han veta. Jag hade inte sagt nåt om det varit en kund som som hämtat eller lämnat någon sändning, men min chef, som kört lastbil själv i 20 år. Han borde veta bättre än att ligga så nära vid ett sådant ställe.

Efter den lilla incidenten rullade jag vidare och gjorde mina utkörningar. Den sista var till Imerys, som ligger inne på hamnområdet i Tunadal, där jag även skulle lasta. När jag körde in genom grindarna stog det inte en enda bil i kö. Perfekt tänkte jag och åkte bort till Imerys. Det tog väl ca en halvtimma innan jag var klar och åkte tillbaks mot lastningskontoret. Höll på att få dåndimpen då jag rundadehörnet, och såg att planen där var fullpackad av lastbilar.
Suck!
Nåja, jag gick in och anmälde mig och fick då veta att det "bara" var 11 bilar före. 11 bilar!!!
Det var bara att luta tillbaka sätet och lyssna på ljudbok tills det var min tur.
Nästan 3 timmar tog det från att jag åkte in genom grindarna tills att jag åkte ut. Behöver jag säga att det inte blev så mycket till lunch?
Tur att det inte var så mycket mer att göra i dag annat än att lasta stycke på eftermiddagen.

Hur har er dag varit i dag då?

Kommentarer
Postat av: tess

Smidig chef... tur du inte va full i blåskontrollen oxå hi hi hi...



Ja ljudböcker e ju grymt bra å ta till när de blir väntetid.. va långsamt de måste bli... fy ja... ;-)



Ja har grejjat med tvätten idag... tog inte ens emot... har vänt flera hundra kalsingar å strumpor på räta idag känns de som. Massa tvätt kvar varför byggde de hus på 0 talet med plats för storfamilj men med mini tvättstuga??? Udda som faan e de men ja har fått undan en hel del i alla fall. Tumlare e bra. Nu har vi varit å inhandlat skridskor å hjälm så sonen kan börja bandy... anmält den lilla till simlekis i vår å nu väntas mat... fläskpannkaka å sedan ska ja dricka glögg å äta pepparkakor så ja blir snäll... de kan ja behöva...



Gör du ikväll??? Jooo va sa chefen sen då?? Hur gick de med bilen???



//tess

2008-11-18 @ 18:55:35
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

förresten sitter med värk på revbenen... vänter sida.. faaan Daniel undra om ja slagit i mig hrm... inte va ja vet men faan de känns som ja slagits eller nå... glögg blir nog bra... bedövar kanske ha ha //Tess

2008-11-18 @ 18:57:47
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Mikaela

En till vinst för fbk alltså ;)

Hemresan gick superbra, bemöttes av ett sketet hem och en enorm diskhög när jag kom hem.. suck!

2008-11-18 @ 19:02:09
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: ♥Blondiie♥

omg du skriver längr einlägg än min nu!!!!

men min dag har varit bra, men gårdagen var bättre med alla fynd jag gjort=)

ha en fin kväll=9

2008-11-18 @ 19:18:42
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Nej han är en riktig liten lortgris! Jag är snäll att ta hand om hemmet annars men när man varit borta ett par dagar kunde han ju faktiskt gjort iordning efter sig.. Lite besviken blev jag allt!

2008-11-18 @ 19:29:00
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela

jag tror han kände lite skuld för han kom precis hem med bullar och cola ;D

2008-11-18 @ 19:33:03
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: tess

Ja de va ju tur de att han lugnade sig... själv vet ja inte va ja gjort.. hrm helt udda ont har ja i alla fall. Smärjde in mig med sån valtaren gel men hjälper inte får dicka den där glöggen snart å LUGNA ner mig ungarna e GRÖÖÖÖNA vill du köpa en eller två kanske tre??



//tess

2008-11-18 @ 19:45:28
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Han har gnott å masserat inget hjälper... BLÄÄÄÄ fattar inte va ja gjort ärligt... hrm nån gymnastisk övning ja har utförst utan att veta???? Hrm... //Tess

2008-11-18 @ 22:10:05
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Haha, visst är det roligt med tekniken. :)

Javisst, då får vi ringa, hälsa Annica det. :)

Var rädd om dig.

Kramar till hela familjen.

2008-11-18 @ 22:20:27
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Mikaela

2-0 2-0 2-0 2-0 2-0

2008-11-19 @ 11:29:51
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej!

Det är bara fint här... så otroligt mycket att hinna bara! Skolan är proppfull av saker, precis som idrotten och privatlivet.. men allting rullar på och jag är så otroligt lycklig. Så även om det är mycket så spelar det ingen roll för jag ler varje dag - och är det inte det som räknas?..

Kram

2008-11-19 @ 17:36:36
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hur är det med dig?

2008-11-19 @ 17:36:45
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: tess

Hej där,,,, hur har din dag sett ut idag då?? Ja jobbar nu å har så förbannat ont i magen.. Som du märker har ja ont nå vägen varje dag så lite hypokondriker tror du npg snart ha ha.... ambulansen nästa tror ja... ;-D //Tess

2008-11-19 @ 17:44:33
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0