Min morfar - tejpmannen


Hej alla glada.
I dag har det varit en mycket angenäm arbetsdag för herr Jalonen.
Solen har skinit, lagom mycket jobb och ingen stress över huvud taget.
Det enda lilla negativa jag kan tänka mig, är att jag höll på att bli utan lunch. Ja, egentligen var det väl ingen fara, men ändå.
Jag var på väg längs E14 upp mot Ånge, för att lasta virke på Callans Trä. På väg dit tänkte jag stanna i Viskan och äta. Lägger i blinkersen, saktar ner, bromsar....och gliiiider förbi infarten.
Jäklar va halt det var!
Men som tur är så har dom ju en till infart, så jag tog den istället. :-D

Vad med tejpmannen då?
Jo, jag köpte mig en ny kupévärmare på Jula häromdagen. En jättebillig en. Hittade nämligen inte min gamla.
Men den var då riktigt usel. I morse var det -3 ute, och den hade inte lyckats få bort frosten på vindrutan. Talanglöst!
Så jag bestämde mig för att leta reda på den gamla istället.
Efter mycket om och men, hittade jag den till slut och tog fram den. På baksidan av den, satt det några remsor med maskeringstejp. Jag började gapskratta och Annica frågade om det slagit slint för mig.
Det var nämligen så här.
När jag pluggade i Luleå, så hade jag en hyfsat fräsig bil med kjolpaket och grejor. Enda felet var att på ena sidan hade det spruckit lite, så att kjolen hängde vid höger bakdörr.
På helgerna när jag var hemma i Timrå så bodde jag hos min mormor och morfar, och tydligen så irriterade den där trasiga kjolen morfar ganska mycket.
En helg så hade jag varit ute och roat mig och övernattat någon annan stans. När jag kom hem dagen efter så såg jag på en gång att den berörda kjolen INTE hängde. Hmmm...måste undersökas.
Tittar efter och ser att den är tejpad på plats. Ordentligt dessutom.
Det visade sig att morfar hade tagit en extra stark monteringstejp och satt fast alltihop. Jättebra tyckte han.
Bara det att det så förjävligt ut om man öppnade dörren
Efter det här så började jag kika lite extra efter hur han löste olika saker.
Med tejp.
Han tejpade allt möjligt. Till och med min kupévärmare. Han monterade den så att den skulle sitta fixerad istället för ligga lös på golvet. Med tejp. Tanken var ju god :-D

Kommentarer
Postat av: tess

Ha ha ha låter som gubben som bodde i mitt förra hus men han lagade allt med häftstift å stålstråd som han lindade runt allt ha ha ha... min kompis Marie tog till häftmassa...



Har jobbat ikväll ja... e nu hemma med halmen å väntar hem maken. E ledig imorgon å de e barnen mina med så då ska vi mysa... hi hi.. maken jobbar dock imorgon med.



Så nej de blir inga avvancerade saker här heller... får man göra andra dagar. //Tess

2008-11-17 @ 21:43:46
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Fan de e helt dött på bloggen... sover alla?? //Tess

2008-11-17 @ 22:36:38
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Ann

Tror faktiskt Tobbe ärvt en del av morfars tejpande!

Han tejpar allt! Värst var en gång när han inte hittade pennvässaren då han brutit av stiftet på en blyertspenna.Han försökte TEJPA fast det!?!?!

2008-11-18 @ 05:45:38
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: tess

Ny dag nya tag... va gör herrn idag då??? JObbar säkert... själv e ja ledig //Tess

2008-11-18 @ 11:42:14
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0