Övertid i dag också


Men det börjar kännas som standard snart.
Åtminstone när jag har Karlstadbilen och måste åka till Ö-vik.
Idag hade jag återigen last på bilen som skulle av i Sundsvall och sen 31 ton plåt till Bjästa och Ö-vik.
Var bara att kugga i och åka det. Just som bilen började rulla, märkte jag att det blev små prickar på rutan. Hmmm...regn....och 7 minusgrader i luften.
Ni må tro att det blev halt. Bilen for som en torrt skinn över vägen, och man hade fullt sjå att hålla den kvar där.
Men det gick det med och jag tog mig upp till min destination utan incidenter. Där uppe snöade det i alla fall, så greppet var bra mycket bättre.
Sen rullade det på hela dagen. Lossade på några ställen i Ö-vik och sen bar det av söderut för att lasta upp. Inget avancerat, men det tog tid.
Sneddade in till Kramfors för 20 m3 frigolit och sen vidare ner till Timrå, där det fanns en grind som var 8,6 meter lång.
På hämtordern stod det att man skulle ringa i förväg så att dom fick dit en traktor. Sagt och gjort. Jag ringde då jag lämnade Kramfors och talade om att jag hade ca en timme ner till Timrå
Det tyckte han lät bra och han skulle ordna en traktor.
När jag så kom ner, körde jag dit direkt.
Höll på att få ett bryt då jag såg att dom inte ens hade fått fram grejorna till vägen. Det tog 45 minuter att få på 2 saker. Trots att dom hade fått en timmes förvarning. Det är riktigt dåligt.
En halvtimma sen kom jag så äntligen hem till middagen och familjen.

Nu är det helg och det gör ju inte ont direkt.
I morgon ska Annica tiil några kompisar, så då har Emil bestämt att han och jag ska ha mysstund då mamma är borta.
Sen på söndag så ska vi nog åka till Drakborgen med Sylvie och hennes lilla tjej.

Vad ska ni göra i helgen mina vänner?

Kommentarer
Postat av: Kattis

Jo, men det är klart hon ska få lite chips oh lökdip. Sååå gott, elelr hur. Du måste medge att du blebv lite sugen, haha.

Ha en skön kväll och ha en mysig lördag med goa Emil.

Kram på dig.....ut och handla nu. Hihi

2008-11-14 @ 19:10:22
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Ann

Berätta mer om Jalle Jag rår inte för det men det är så starkt!

2008-11-14 @ 19:16:33
URL: http://lillanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0