Efterlängtad helg



Ja den här helgen känns som att den kommer precis lägligt.
Den gångna veckan har varit rent ut sagt jävulsk, så jag behöver verkligen få koppla av lite.
Alla sjukskrivningar på jobbet, svärgubbens cancer, Sylvies pappa, ja det blir lite för mycket till slut.

Dagen i dag var inte bättre på något vis. Blev väl en 30 mil eller så och full spruta hela tiden. Ingen lunch och bara en kortare rast nu på eftermiddagen. Det tar på krafterna.

Det började i morse med att jag fick ta den ena Örebro-bilen och lossa fryst bröd. Killen som kör den börjar inte förrän åtta på fredagar.
Sen fick jag ta min Örebro-bil, och sätta igång med ett ordentligt dagsverke. Först ner till Bergsjö och lossa 23 pallar på Trima.
Sen vidare till Näsviken för att kasta av 3 pallar rundstål.
Hjula in på Forsa trä för 7 flakmeter hyvlat virke(man få banda fast det så förbaskat eftersom det är så glatt yta på det).
Vidare till Harmånger för 10 ton stakkäppar, såna där pinnar med orange längst uppå som dom använder för att markera kablar i marken och liknande. Ni kan ju föreställa er hur många käppar det blir ;-)
 Tillbaks till Sundsvall och hämta 10 pallar lampor på Bauhaus och sist av allt till Birstaverken och plocka upp 1500 kg vägräcke.
Tillbaks till kontoret.
Klockan var kring tre när jag kom tillbaka och hann bara sätta mig på arslet med en kopp kaffe innan nån slet i mig och skulle ha hjälp.
Hävde i mig koppen och sen satt jag i traktorn fram till 16:15 ungefär då det var dags att backa in och lasta stycke. Vilken cirkus.
Det var tre stycken som var sjuka i dag och det märktes. Visserligen tar vi in extragubbar, men de får liksom inte lika mycket gjort som en ordinarie gubbe.

Men nu är det helg och jag ska bara njuta. I morgon ska jag visserligen upp tidigt och köra syrran till flyget, men jag är i alla fall ledig :-)

Vad tänker ni hitta på för skoj i helgen då?

Kommentarer
Postat av: Matilda

I helgen ska jag andas!

2008-10-24 @ 22:54:32
URL: http://elitcyklist.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jaa jag är redan nervös inför imorgon, Christoffer har ju spelat i Nyköping.. och dom har alltid runt 1000-2000 pers på läktaren och jag ska jubla mest av alla när C sänker dom!

2008-10-25 @ 11:31:12
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0