En snurrig dag minst sagt


I dag har det varit full rulle - igen.

Ja det började redan i morse med att jag var tvungen att byta vagn med Karlstadbilen. Problemet var bara att båda två hade last på som var tvungen att lyftas om. Suck!
Det tog nästa TVÅ timmar för oss att bli klara med det, och sen kunde jag rulla mot Bergsjö.
Först skulle jag lossa på Beijer. Just som jag svängde in där, knöt det sig i magen.
Det var kö ända ut till vägen! Fem bilar före mig.
Det tog ytterligare en timme innan jag var loss där och kom på rull igen.
I Bergsjö är det aldrig några problem, så det gick ganska fort, men sen skulle jag lasta i Strömsbruk, och som det såg ut skulle jag komma dit precis i lunchen. Jag stannade därför till i Harmånger för att få nåt i magen själv.
Dom öppnar redan kl. nio där och har underbar lunchbuffé. Röda stugan heter restaurangen och är ett jättegulligt litet ställe. Kan varmt rekomendera det. Eftersom jag var där så tidigt, så hade dom inte börjat med lunch än, utan serverade "bara" frukost.
Och vilken frukost!



Det fanns mycket mer än så och laxen var helt suverän.
Mätt och belåten fick jag sen min last i Strömsbruk, 2,8 flakmeter Sibyllatallrikar, och vände norrut igen.
Väl tillbaka i Sundsvall skulle jag lasta 13,6 flakmeter på Supperior Graphite.
Sladdade in där och stannade Roffe och talade om vad jag skulle ha.
Han såg ut som ett frågetecken i ansiktet. " Det har jag ju nyss lastat ut" vräkte han ur sig.
Se godag då!
Efter mycket ringande och frågande, konstaterade dom att han som varit där före mig hade fått fel uppgifter och skulle inte alls ha den posten. han fick alltså vända tillbaka. När han dök upp fick dom lossa honom och lyfta över allt på mitt åk. Det tog en stund kan jag lova.
Kom tillbaka på kontoret och hann bara kasta i mig en skvätt kaffe innan det var dags att lasta stycke.
Ja, man slapp ju ha tråkigt i dag med  :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0