God kväll...

...alla kära bloggvänner.
Ni har säkert allihopa läst om min minst sagt hektiska dag i går.
Ja, dagen idag blev betydligt lugnare kan jag säga. Mycket lugnare.

Direkt i morse blev det som vanligt på onsdagar att hämta på järnvägen. Bara en 20 fots container i dag, men den var fullsmockad med stycke, så det tog en stund att lossa.
Direkt när jag var klar fick jag åka och lasta den, eftersom den skulle med tidiga tåget söderut igen. Den skulle nämligen ha varit i Skandiahamnen redan idag då båten som den skulle med, gick idag.
Trafikledarna i Göteborg hade nämligen schabblat ordentligt.
Dom hade hämtat ut den här containern i fredags redan eftersom den skulle avgå igen idag. Men sen lät dom den stå utanför kontoret där nere tills igår, då dom kom på att den måste upp. Lite sent påtänkt.
Nåja, nu skulle dom skicka den med en annan båt i morgon, som tydligen hinner ikapp den första i Holland. Så mycket extra arbete och pengar i onödan.
Hur som helst.
Lastade upp den med 25 ton ståltråd och körde in den till stan, ställde av den på spåret och rullade till kontoret för lunch.
efter en mycket god kycklingrulle, fick jag veta att jag skulle lasta upp en trailer i Söråker. Med 33 pallar GLÖGG.
Blossa Glögg. 33 pallar är en hel del glögg det kan jag lova.
I Söråkers hamn har dom ett ENORMT lagerhus som fungerar som mellanlandningspunkt för allt tänkbart gods. Allt från virke till....glögg.
En av killarna där berättade att dom har 5000 pallar glögg som ska spridas över landet.
5000! Fatta va mycket
Det räcker till många uppesittarkvällar det. :-D
När även den trailern var levererad till SJ, blev resten av dagen en ren formalitet. Bara lite stycke att dra på Västeråslinjen innan man kunde gå hem till spagetti och köttfärssås.

Hur har ni haft det i dag då mina vänner?

Kommentarer
Postat av: erika

samlar du på något?

2008-10-08 @ 20:23:04
URL: http://erikasfashion.blogg.se/
Postat av: Malin

jodå, dagen har väl varit hyfsad :D

ha en fortsatt trevlig kväll!

2008-10-08 @ 20:57:24
URL: http://selmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0