Jag - en kåkfarare



Japp, det har blivit så!
Men kanske inte riktigt på det sätt som det låter.
Jag har varit på fängelset i Torpshammar och lastat två dagar i rad :-)
Dom har en ganska rejäl fabrik, där de intagna får en sorts utbildning inför sitt frisläppande på. Där tillverkas bl.a. plåtskåp. Vanliga plåtskåp av den modell som finns i alla omklädningsrum land och rike runt.
Vi har den här veckan lastat ut ca 400 sådana skåp. Det roligaste är att de ska till ett annat fängelse, nämligen Kumla anstalten. Dom har just byggt om där och ska då ha nya skåp.

I dag var det dags igen.
En ny dödsolycka med en kollega inblandad. Ingen jag jobbar med, men alla chaufförer är ju kollegor.
Det var en betongbil som fullständigt mosade en personbil och två unga människor omkom.



Personbilen svängde vänster över E4an och betongbilens förare hann aldrig få stopp i den nedförsbacke han kom i. Båda fordonen kanade ner i diket och betongbilen hamnade ovanpå personbilen.
Man blir lika ledsen varje gång det händer.
Man tänker att det lika gärna kunde ha varit jag som kommit där med min lastbil.
Kan bara föreställa mig alla de tankar som måste passera genom min kollegas huvud nu.
"Vad kunde jag ha gjort annorlunda?", "Var det mitt fel?, "Om jag bara...?"
Stackars honom.
Han klarade sig visserligen oskadd rent fysiskt, men chocken och skuldkänslorna lär nog sitta i länge. Usch!

Den incidenten var bara ytterligare en sak som gjorde den här dagen till ett enda kaos. Vi har haft fullt upp på jobbet och allt har varit upp och ner. Vi hade en extrainkallad kille som trafikledare idag, och han lyckades verkligen få allt att bli rörigt. han kastade om bilarna på linjerna så att ingen visste varken ut eller in innan det var färdigt.
Men nu är man hemma och i mrgon är jag ledig, så vad gör väl det att dagen idag var jobbig ;-)

Kommentarer
Postat av: tess

Ja fy de händer mycket på vägarna tyvärr... huga ja... ja grubblar... tänkte maila dig ang de men ja hinner itne nu... spöken vet du... börjar ta form vem han kanske kan va.. fan va ont i en tand ja har känner ja blir galen alltid e de nå.... kanske mailar senare om spöktankarna... //Tess

2008-10-22 @ 19:24:49
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Malin

usch, det är hemskt sånt där :/

2008-10-23 @ 00:59:48
URL: http://selmalin.blogg.se/
Postat av: Anna E

Ajj! Ser riktigt illa ut det där...Känner mig mycket säkrare i ett X än på vägarna måste jag säga.

Kör försiktigt!

2008-10-23 @ 08:21:08
URL: http://hondjavulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0