Nu är vintern här.


Det har varit en tung dag för oss på Milles.
Dels för vår kamrats plötsliga bortgång i går, och dels för att vi drunknar i gods från västkusten. Det tar aldrig slut käns det som.
Just nu är det däck som är den stora grejen av naturliga skäl. Det är stora däck, små däck, breda, smala, dubbade, odubbade, lastbilsdäck, traktordäck, ja you name it!
Så här såg min trailer från Göteborg ut i morse



Tänk er att detta sträcker sig tolv meter framåt.
Det tog en stund kan jag lova, och så ser det ut mest varje dag. Allt ska tömmas. Normalt är en fullpackad trailer inga problem, men nu är det så gott som uteslutand små poster som ska plockas för hand. Normatl kan det ju vara ett par tom till ett ställe och fem flakmeter till ett annat, men inte nu.
Att vi fortfarande går kort om folk gör ju knappast saken bättre.

Vid 11 snåret var så stycket klart och det var dags att ta tag i utkörningarna och lastningarna.
Jag hade 7,4 ton plåt till Fromells här i Timrå på bilen, och så fick jag ta Tomas trailer med 17 ton papper till Matfors.



Lossade först plåten innan jag kopplade vagnen och drog mot Matfors. Inga problem.
Jo tjena!
Det var 3 minus ute när jag gick på jobbet i morse, och det märktes minsann på småvägarna. Jäklar va halt det var med maxad trailer och tom bil. Rena rama skridskobanan.
Men det gick det med och papperet kom till sin rätta adress.
Sen var det bara ner till Tunadal och lasta fullt med virke till Säffle.
Trots att det var en relativt lugn dag, så var jag inte tillbaka på kontoret förrän närmare tre. Det tar tid när det blir halt och man är alltid lite extra försiktig så här i början på halksäsongen.

Var till en kompis och åt middag efter jobbet och när jag skulle hem såg det ut så här på vägen.



Nog är vintern här alltid. Man kanske skulle skifta till vinterdäcken :-)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Suck..

2008-10-29 @ 21:43:01
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela

ja precis, jag har ca 400 klipp på han så jag får sätta mig ner och kolla igenom dom vilka som är värda att ta med.. kan ju ta ett tag, hehe!

2008-10-30 @ 11:10:00
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Haha ja det är ju lite lättare då, jag vet inte men är det normalt att inte ha kontrakt på sina spelare, alltså är det fler klubbar som har det?

2008-10-30 @ 11:23:20
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ja man kan ju undra.. Frågade C lite diskret i telen nyss och han trodde det bara var han och Fjällby (poängkungen) som inte hade kontrakt.

2008-10-30 @ 11:40:00
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ja men vad skönt, vi bor på typ 10 kvadrat nu, jippi.

2008-10-30 @ 12:00:06
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0