Bara timmar kvar!

I dag är det den stora dagen för oss här i Timrå.
Ja i alla fall för dom av oss som är sålda på ishockey.
Men naturligtvis är inte hockey allt här i världen. Men det är ändå nått alldeles speciellt med matchdagar.
Att gå hela dagen och känna spänningen stiga. Att skynda sig från jobbet, kasta i sig mat och springa genom duschen. Sen iväg till hallen. Där är det också rutiner som styr. De flesta som går på hockey ofta, har sina egna rutiner. Dom har sin "egen" plats, dom köper sin kaffekopp, korv, läsk eller vad det nu kan vara. Kanske några matchlotter, 50/50 lotter, chokladlotter och ett matchprogram.
Allt inrutat i ett välkännt mönster.
Jag bryter nog det mönstret lite. Det kan ju ha en del att göra med att man har växt upp där i princip. Har ju knatat omkring i de där lokalerna i snart 20 års tid, och då inte bara vid match. Mn har kanske en annan relation till själva föreningen än många andra.
I dagsläget är jag ansvarig för Supporterklubbens matchlotter och ser till att det finns folk varje match för att sköta den saken. Inget avancerat egentligen, men det kräver att man är där när kassorna öppnar. En uppofring som jag med glädje gör. :-)

Ha en bra dag alla sköna människor där ute.

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag klarar då mig bara bra utan både hockey och vin. ;D



Jag känner frukstansvärd skillnad i kroppen, nu orkar jag ju göra saker. :) Att verkligen orka leka med ellen när hon väl kommer hem är helt underbart.

2008-09-18 @ 10:25:05
URL: http://dittlivdinaord.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej Stefan!



Om det mot all förmodan skulle vara så att jag är sugen på att sälja lotter någon match, skulle det gå då och hur gör jag???

2008-09-18 @ 10:54:53
URL: http://gevalium.blogg.se/
Postat av: Mikaela

klart jag håller tummarna för timrå ikväll! vem fan håller på hv lixom? även fast jag har guldkortet på deras matcher, (skäms)

2008-09-18 @ 11:42:19
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela

ja det är så snöpligt när dom släpper in ett avgörande mål med bara sekundrar kvar av matchen, inte nog med det släppte han in kvitteringsmålet till 4-4 från en LOBB (Som var menad ner till sarghörnet) som han tog i plocken först och sen tappade in bakom sig. man blir så sur! Ja spelade han inte till sig en ordinarie plats där så vet jag fan inte vad som krävs, han var verkligen kanon igår! Han har alltid varit den vältränaste spelaren i alla lag han spelat i och det märks, han är väldigt liten men han har en styrka och en vilja av stål!

2008-09-18 @ 11:56:58
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela

ja precis, båda är runt 170, dock vägde näslund 73 och min plutt 80 haha.. dock i muskler och inte fett. Sen var ju näslund en poänggörare och det kan man inte kalla christoffer, han är mer en slitvarg nere i sarghörnen som trampar trampar och trampar på skridskorna även när han står still, respekt! folk hatar att möta han, och jag kan förstå varför. han är aldrig still och han är överallt karln!

2008-09-18 @ 12:07:51
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela

haha ja, han har ju ändå varit i allsvenskan på sina jobbiga fasoner och jag tvekar inte en sekund på att han kommer spela där igen. Fast han behöver tygla humöret lite, 18 utvisningsminuter på 3 matcher är ju inte okey. han hade 87 minuter halva förra säsongen, not good.

2008-09-18 @ 12:16:21
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Malin

knatat omkring i en ishall i tjugo år.. det lät ju sådär roligt :P hehe

2008-09-18 @ 15:57:27
URL: http://selmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0