Dyngsjuk!


Usch va jag hatar det här.
Att vara sjuk är bland det värsta jag vet.
Man orkar ingenting, har svårt att fokusera, omöjligt att hålla en behaglig temperatur och dessutom denna sabla huvudvärk. :-(
Det började med att jag sov väldigt oroligt i går natt. Jag brukar normalt sova som en stock, men det var nåt som störde.
Under dagen sen blev jag varse om vad som var på G.
Huvudvärken kom så smått smygande, vilket den alltid gör då det är dags för feber. På eftermiddagen kände jag mig riktigt risig. Näsan rann i ett och nysningarna avlöste varandra.
Då jag till slut kom hem, tog jag tempen...mycket riktigt. Styvt 38 grader.
Blääää....
Trots att jag proppade i mig alvedon så ville inte värken ge med sig.
38 grader är ganska hög temperatur för mig som har en normaltemp runt 35 grader. Dessutom får jag ont i hela kroppen. Det är som att huden värker av varenda liten beröring. man vill bara klä av sig naken, men då fryser man ju som en dåre istället.
Det är tur att det inte händer så ofta tack och lov. Jag brukar ha ca 3 - 5 sjukdagar på ett helt år.
trodde att det värsta skulle ha gått över till i dag. En natts sömn brukar göra underverk, men då jag tog tempen nu på morgonen...nä, 39,2 :-(
SUCK!
I dag ska jag försöka kurera mig så gott det går. Sängläge lär det nog bli en hel del av misstänker jag.

Kommentarer
Postat av: Lina

Skönt att du kan inta sängläga iaf. Jag har fullt upp med två barn så får ingen vila. :) Jag behöver vila känner jag men nej nej. :)

2009-04-21 @ 08:58:33
URL: http://dittlivdinaord.blogg.se/
Postat av: Lina

Jo det börjar tina mer och mer, det ska ju bli varmt nu så vi hoppas att snön försvinner så det blir sommar snart. :) Har ni mycket snö kvar?



Jo såna här dagar vill man kunna lämna henne vid 7-8 och hämta henne vid 4 men inte det. Plus att jag står utan bil för tillfället så hon är hemma hela dagarna. Så typiskt.

2009-04-21 @ 09:05:24
URL: http://dittlivdinaord.blogg.se/
Postat av: Hondjur

Krya på dig vänne!! kramar!

2009-04-21 @ 11:51:02
URL: http://sagoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0