Jag slapp i alla fall bära piano


Men det var nog det enda positiva med den här dagen.
Som jag skrev förut så vart det ju tidigt som tusan i morse.
Då det är nåt som inte stämmer med rutinen, brukar det smitta av sig till resten av dagen.
Det hela började med att jag tankade bilen innan jag parkerade undan den i morse. Oturligt nog fick jag disel på både jacka och byxor.
Så när jag kom hem var det bara att plocka ur alla fickor och slänga rubbet i tvättmaskinen. Under förmiddagen pysslade jag sen på lite här hemma, innan vi skulle åka ut till Lotta och grilla.
När jag skulle gå ut genom dörren, kom jag på att jag kanske skulle ha mobilen med mig också.
Mobilen ja...hmmm...vart lade jag den då.
NEEEJ!!!
Jo mycket riktigt.
I bröstfickan på jackan låg den kvar. Nästan färdigtorkad i torktumlaren.
Fan!
Inte mycket att göra åt det.
Synd bara på alla tfn nr man har till lastmaskinsförare på byggen, godsmotagare och andra kuner i jobbet.
Det kommer att sätta en del käppar i hjulen.
Så sent som häromdagen satt jag och tänkte att det nog var dags att göra en backup på telefonen igen.
Gjorde jag det?
Nädå. Varför det?
Vi åkte i alla fall ut till Lotta efter att jag hittat en gammal lur som funkade behjälpligt.
Där satt vi och myste i solen tills att det var dags att starta  grillen.
Just som jag stod där och vände köttet, fick jag veta att jag sulle komma att slippa kånka piano i kväll.
YEES!!
Äntligen nåt positivt över denna dag.
Nu ska jag dra täcket över skallen och hoppas att morgondagen går bättre.

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0