Nu gör jag helg


Och det är jag verkligen värd efter idag tycker jag.
Det blev nämligen en lång dag. Var inte hemma förrän kl 18 i kväll.
Jobbigastav allt är att det berpdde på en blunder av trafikledningen på Umeåkontoret.
Jag körde nämligen byte mot just Umeå idag. Ja, jag och 2 till.
Det började redan i morse när jag hämtade på järnvägen, med att en bil tillhörande vår värsta konkurrent, hade fått haveri precis där min trailer stod. Så jag fick vänta på att de körde fram ett lok och drog alltihop en bit åt sidan, så att trucken kunde greppa trailern.
Redan där gick en halvtimme till spillo.
Sen rullade jag norrut längs E4.an och av nån anledning gick det otroligt långsamt hela vägen. Vet inte varför. Lasten var inte speciellt tung, och inte tyckte jag att det var speciellt mycket trafik heller. Det gick segt helt enkelt.
När jag började komma uppåt Ö-viks trakten, började jag bli brydd över att jag inte hade hört nåt från den jag skulle byta med. I samma veva ringde han.
Han skulle just lämna Umeå då.
Hej och hå!
Det innebar att jag skulle få åka ända upp till Nordmaling för att byta. Jag skulle få en tom bil, vilket innebär att jag skulle lasta någonstans på vägen ner. Frågan var ju bara vart?
Precis efter bytet i Nordmaling fick jag veta.
Det skulle lastas bröd på Polarbageriet i Bredbyn.
Suck!
Det är verkligen arslet av världen.
Mitt i ingenstans ligger detta enorma bageri.
Vid halv ett skramlade jag in där och skulle backa till....trodde jag. Naturligtvis var det fullt vid lastkajerna. Nu behövde jag  som tur var bara vänta nån kvart innan det blev en port ledig.
Backade till och började lasta. 48 pallar skulle på.
Det här var första gången jag lastade där uppe. jag har lossat där ett par ggr, men aldrig lastat förut.
Jisses vilken tid det tog!
Pallarna kommer fram på ett rullband en efter en, och så ska man ta dem med pallyftaren eftersom. Men kruxet är, att bandet är så pass högt, att man får ta om 2 ggr med pallyftaren för att få med sig dom. helt värdelöst.
Kl var efter 15 då jag kom därifrån.
Nu blev det åka av för att hinna till spåret för att inte missa tåget.
Men vad hjälpte det att kag körde som besatt. Strax efter att jag kom ut på E4an igen, så kom jag ikapp en bred transport...som körde såååå sakta.
Och inte kom jag om eländet heller.
Inte förrän på toppen av Skuleberget, där den stannade på kontrollplatsen. Gissa om det var kö bakom? :-(
Plattan i mattan resten av vägen, och jag hann precis innan tåget skulle gå.

Nu har jag i alla fall gjort helg och det känns riktigt bra.
Jag hoppas att valborg blir lugn och fin utan större överaskningar.

Vad ska ni göra i Valborg förresten?
Och blir det nåt 1a majtåg på fredag?

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Eldningsförbud på brasan.

Inget 1 maj tåg iheller grabben mår inte bra.

Han står under koll hos doktorn med sina mediciner.

vi får ta det lugnt denna helgen. Det kommer andra helger som vi kan elda och grilla korv.

Hoppas din fruga mår bra jag saknar henne.

Trevlig Valborg på er.

Kram Ingrid

2009-04-30 @ 19:43:32
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: X

Hur många mil gör du på en vecka????



/Nyfiken

2009-04-30 @ 22:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0