Nu så...


...har jag äntligen en stund över för att sätta mig här.
Det har varit mycket att gör hela veckan och därför har det varit lite dåligt med uppdatering.
Senaste inlägget var väl i tisdags, men det har ju hänt en hel del efter det också.

Tänkte försöka få ner det nu.

I onsdags blev det ett rackarns åkande i 3 landskap.

Det började lugnt med hämtning på järnvägen och styckelossning.

Efter det skulle jag på turné längs Ådalen, men det dröjde innan jag kom iväg eftersom jag skulle ha med prylar från andra åk som skulle lossas först.

Vid 10 kom jag på rull i alla fall.

Första stoppet var på nya säkerhetsfängelset i Härnösand. Där skulle det lossas 2 palar med innertak. Det strulade lite eftersom de inte kunde bestämma sig för om jag skulle åka in med bilen eller lossa utanför murarna. Det blev inne med allt vad det innebär av legkontroll och fordonskontroll. Ett himla stök med tanke på att det inte sitter en enda fånge där än. De påstår att det har med struktursäkerhet att göra. Att ingen ska spionera på säkerheten åt kriminella.

Men snälla!

Vi är ju där titt som tätt och har dessutom synlig legetimation på oss.

Sen fortsatte jag upp längs Höga Kusten till Omne, där jag lossade en hel vagn med bageriprodukter. Det var fröblandning, surdegspulver och annat som de bakar polarbröd med.

Det tok en bra stund där, eftersom Peter hann dit före mig och lossade således först. En stor eloge till lina som stannade kvar och hjälpte mig över lunchen.

13.50 åkte jag därifrån och styrde kosan mot Nyland.
Där mötte jag återigen upp Peter, som hade min väska. Jag glömde den då jag åkte från jobbet och han hade med den. Sen glömde jag att ta den på polarbageriet, men till slut så :-D
I nyland blev jag av med 2 pallar lim på Nordfarbo, och fortsatte till Kramfors.
Där skulle jag lossa byggställning åt PEAB,, och hittade efter mycket om och men deras traktor.
Men så lätt fick det ju inte gå. Nädå.
När jag hoppade ut så berättade traktorföraren att han förlagt sina pallgafflar till traktorn.
Ja ni läste rätt.
Hur tusan tappar man bort ett par pallgafflar? de är ju inte små direkt.
Men han förklarade att de håller på och jobbar i stort sett hela Kramfors, och han kom helt enkelt inte på vart han hade haft dem senast.
Så det blev till att snällt vänta medans han åkte en sväng för att hitta dem.
Efter en haltimma kom han tillbaka, med gafflar ;-)
Sen blev det bråttom. Klockan var nu 15 och jag skulle hinna upp till Bispgården och Z-lyften.
De stänger 16 och det är en dryg timmes körning dit.
Fick helt enelt ringa och se till att traktorkillen stannade kvar.
Efter att ha stått på som en idiot hela vägen, rullade jag i alla fall in genom grindarna 16.05. Inte så illa pinkat om jag får säga det själv.
Sen var det bara att styra hemmåt längs Indalsälvens vackra dalgång.
Den skulle ni se om ni inte redan gjort det. Det är otroligt vacket speciellt frammåt hösten.
Här år några bilder just från den sträckan.

   

   

Tyvärr var himlen mulen, så det blev inte den enastående vy som jag hade önskat. Får återkomma nån gång då solen visar sig :-D

I går hände inte så mycket, utan jag passade på att ta det lite lugnt när jag ändå var ledig.

I dag körde jag Ö-viks byte efter att först ha lossat ett styckeåk på morgonen.
Solen lyste vacker då jag styrde upp längs kusten, men det blåste som tusan tyvärr. Det är så där lagom kul då man ska rulla över Höga Kusten bron. Man får sitta och styra mot vinden och sen vara på alerten att styra tillbaka då man passerar bropelarna. För där blir det lä ett kort ögonblick, och är man inte med då så hamnar man galet.
Men det gick bra även den här gången .-D
När jag hade bytt och kom ner igen, fick jag åka och fylla upp släpet på Tunadal. Som vanligt fick jag sitta och vänta en bra stund där, vilket är dötrist, men det blev i alla fall inte så lång tid som det brukat kunna bli. Efter en halvtimme fick jag åka in och lasta.
Sen var det bara ner på järnvgen och lyfta av flak och trailer.

Så...nu vet nu hur jag haft det. Hur har veckan varit för er? Och framför allt...vad tänkte ni hitta på i helgen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0