Det började ju så bra.


Brrr...va kallt!
- 17 på termometern då väckaren ringde klockan 5 i mors.
Det var inte långt ifrån att man bara ville dra täcket över sig och ligga kvar i värmen.
Men plikten framför allt...eller nåt.
Hade en riktigt bra start på dagen. Hade Karlstadbilen idag, och det vara bara 3 ton på den i morse.
Så jag hjälpte till med stycket från Göteborg och Borås istället. Det var inte så värst mycket, så vi var klara med det redan vid 8-bläcket. "Skönt, då slipper man stressa i dag". Jo tjena...

 Janne vid en Boråstrailer

Vi satte oss med varsin kopp kaffe i fikarummet och snackade dynga, medan vi väntade på att chefen skulle fördela dagens uppgifter. Han är inte så värst snabb på det. En aning trögstartad på morgonen ;-)
Jag fick en bunt utkörningar på Ådalen och satte igång med lastningen. 4 poster till Härnösand, 1 till Kramfors och 1 till Nyland. Inga problems.
Men när jag hade lastat bilen, och skulle koppla vagnen, så fick draget för sig att vara sönderfryset. Naturligtvis hade dom inte de rätta delarna hemma på verkstaden, så jag fick flaka om.
Skulle ta 42:an istället och gick för att starta upp den. Hmmm...död som en räka i frysdisken.
"Jahapp, men då får vi väl kabla igång den då" tänkte jag och hämtade startkablarna.
Men då har nån tyckt att den varit väldigt smart och svetsat fast underkörningsskyddet på bilen, då bulten som normalt håller de saknats. Det medförde att det var helt och hållet omöjligt att komma åt batterierna under deras skyddskåpa. SMART!!!
Det slutade med att jag fick ta Kjelles gamla lik istället. Vilket i sin tur innebar att jag skulle bli tvungen att flaka igen då jag kom tillbaka.
Ca en timme försenad kom jag så iväg till slut, och nu var det helt plötsligt inte lugnt längre. En ganska behaglig dag hade övergått i en stresshistoria.
Hur som helst, så satte jag kurs norrut.
Första stället: Oden anläggningar-arbetsplats Murbergstunneln.
Jag ställde upp bilen, sa till traktorföraren och öppnade dörrarna. Där låg det 2 knippen borrstå...nähä...det gjorde det visst inte.
Just då, kände jag mig jävligt billig kan jag lova. Sist av allt innan jag for, skulle jag lyfta på 2 knippen med borrstål till just det här stället. För mitt inre gjorde jag nog det, men inte i verkligheten. Så där stod jag hos kund i Härnösand, medans prylarna låg kvar på Schenker i Timrå. Hoppsan!
Nästa ställe: Simonsen materials med 4 pallar som lossades i ett nafs.
Vidare till: NCC-Saltviksanstalten.
Här skulle en underentrepenör ha 4 pallar med takmaterial. Samtidigt som traktorn dök upp för att lossa, kom förmannen på bygget fram till mig.
"Ska de där till Ramirent?" frågade han och syftade på 2 st sopcontainrar som jag hade på.
Jo, det skulle dom ju bekräftade jag
"Då kan vi nog lyfta av dem också här"
Det visade sig mycket riktigt att de i slutändan skulle just dit, så det var ju aldeles utmärkt att jag blev av med alltihop på samma ställe.
Nu kunde jag istället styra kosan mot Kramfor och Träteam istället.
Kryxet med den här resan var aldrig att det var mycket att göra, utan det är restiden som ställer till det. Från Timrå till Härnösand är det en halvtimma. Från Härnösand till kramfors är det ytterligare ca 40 minuter, och sen en halvtimma till upp till Nyland. Lägg därtill tid för lossning och lastning så förstår ni att jag vara ganska glad för att bli av med allt på ett ställe.
I Kramfors var det inga överaskningar, förutom att det var närmare 20 minusgrader.
På Nordfarbo i Nyland fick jag vänta ett tag då det var en bil före mig då jag kom. Men sen tog det bara 10 minuter innan jag kunde ratta söderut igen.
På hemvägen hade jag ett stopp i Älandsbro för att lasta 2 virkespaket..
Sen var det ner till Timrå, kasta i sig en stärkande kopp kaffe, flaka av Kjells bil, backa in 46:an under flaket, lasta utegodset, tanka, fylla spolarvätska, backa till kaj och slutligen lasta stycke.
Jag som sett fram emot en lugn och skön dag :-(

Men jag fick ännu en vacker bild till samlingen :-D

 Emperor of the road

Kommentarer
Postat av: Blondiie

fi satan va kallt!!!!!

istiden på g säkert!

Hoppas att allt är bra med er alla!

massa kram

2009-02-03 @ 22:02:05
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Farbror Gunnar

Som vanligt snyggt skrivet. Journalist skulle du kunna var om du inte varit så bra tracker.

Ormarna verkar läskigare än ålar.

2009-02-04 @ 00:15:18
Postat av: tess

Trött..... slut... men annars okej. //Tess

2009-02-04 @ 14:25:34
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Sickan

Som sagt vissa dagar skulle man stannat i sängen:P



Ha det bra!

2009-02-04 @ 16:48:52
URL: http://sickans.nu/cyberphoto
Postat av: tess

Fick såndär hemsk dag på jobbet oxå psykiskt på nå vis... bara känner pust ja pallar inte... å imorgon e de bara jag på min avdelning å en kommer från den andra... en av dom e just nu grymt sur på mig... å kommer hon inte vet man ju att de har hållt i sig å kommer hon gör hon de bara för att jävlas... å sen e hon bara för jobbig å nyfiknare får man leta efter. Vill stanna hemma men då blir min elev själv med vikarie å en från den andra avd... vill ja inte utsätta henne för... sedan behöver ja pengarna... nej fy...vet inte va man ska göra med alla trångsynta när de gäller sonen heller... vissa blundar hårt å andra de skyller allt på han... ja e så trött... alltså trött i kropp å själ...



Tess

2009-02-04 @ 18:49:37
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0