Det börjar se illa ut nu.


Lågkonjunkturen börjar kännas ganska påtaglig på jobbet.
Nästan varje dag får vi ställa in någon tur, då det inte finns gods nog så att det lönar sig att köra.
I dag var det ena Örabrobilen som fick så ett dygn. Hadde inte ett enda kolli bokat idag, så det var ett ganska enkelt beslut av chefen.
Det lilla styckegods som var, går bilen från Ö-vik in och hämtar på vägen ner i kväll.
En annan linje som har det tufft just nu är Karlstadslinjen. I dag var det visserligen ett fullt virkeslass på den, men det är så dåligt pröjs på virke så det är precis att det går runt. Annars snittar den linjen ca 5 ton utlastat per dag. Aldeles för dåligt.
Vi får väl se hur länge det dröjer innan styrelsen beslutar om nedskärningar :-(

I övrigt så har jag haft en ganska behaglig dag med lagom mycket att göra.
På förmiddagen var jag först ner till Bergsjö med 32 pallar till Trima och sen vidare till Huddik med 800 kilo till Sunfab.
När jag sedanvände norrut igen, lastade jag 10 ton sylt i Gnarp. Det blir mycket sylt det kan jag lova. :-)
En helt underbar dag har det varit rent vädermässigt, så det gjorde absolut inget med en tur till Hälsingland. Strålande sol och -13 i luften. Så klart och vackert.





Vad säger ni? Är det inte helt underbart?

Sen så var det en lite mer ...ehhh...annorlunda sak också. På väg till syltfabrikerna fick jag syn på de här figurerna.



Lamadjur!
Inget som direkt hör hemma i ett snöbeklätt Hälsingland :-)

Hur har ni haft det idag då?

Kommentarer
Postat av: Bea

Hej hej=)

Nej det var faktiskt inte hon..

Det var en tjej som heter nina...

Umgicks konstant när moa var typ 1 år=) hoppas att allt är bra med er.kram

2009-02-02 @ 19:09:59
URL: http://raggarmuffin.blogg.se/
Postat av: SagoElin

Åh, vilka vackra bilder! Nog för att västkusten är himla vackert men man skulle allt vilja ha riktiga vintrar.. Det här "ickevädret" ligger inte för mig! Skoj med lamor. Det ser man inte varje dag inte!! :) Kram

2009-02-02 @ 21:02:43
URL: http://sagoelin.blogg.se/
Postat av: Malin

känner igen de där bilderna av någon anledning ;P lite lustigt att stöta på lamor, haha!



det är kanon här, hur är det me dig?

2009-02-02 @ 21:23:50
URL: http://www.malinh.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0