Jag som bara tänkte ta det lugnt


Det blir inte alltid som man har tänkt sig.
I dag var det meningen att vi skulle ta det lite lugnt och mysa på min lediga dag.
Men det kunde vi ju glömma.
Förs var det moster Lillan som hörde av sig och undrade om hon kunde få skjuts från affären i snöovädret.. Självklart! Inte ska min lilla moster behöva kånka på kassar i snöglop heller.
Sen kom vi på att det nog behövdes ett par detaljer från affären. Det blev 2 kassar innan det var färdigt.
Sen fick vi en stund för oss själva då vi åt lite lunch, och bara njöt över att vara själva. Men friden tog snart slut.
Riksbyggen ringde och ville komma förbi. Ja de skulle fixa med den upphöjning till tvättmaskinen, som Annica har fått via bostadsanpassningen.
De pysslade och donade en stund, och de hann inte mer än gå, förrän telefonen ringde igen.
Annica nya dator var färdig för avhämtning på Elgiganten.
Ner i bilen och rulla till birsta.
Passade på att köpa ett nytt USB minne också, då vårt gammla har fått fötter. På Mediamarkt hittade jag ett på 4Gb för 129 kr. Som hittat.
Hem igen, hämta lillen och sen var det bara att börja med middagen.
Ja faktiskt, så var det jag som lagade middag i dag. Svängde ihop korvstrogganof medans Annica och Emil bakae kladdkakemuffins.
Så till Bolibompa blev det en kopp kaffe och muffins Mums!!
Nu ska jag kasta lillen i säng, och sen blir det till att följa hockeyn. 1 poäng på de 2 avslutande omgångarna, räcker för att Timrå ska få lira i slutspelet

Vad har ni gjort i dag då?

Kommentarer
Postat av: TantE

Saker blir aldrig som man tänkt sig helt enkelt ;) Verkar dock som att ni haft det mysigt i alla fall!

2009-02-26 @ 21:17:53
URL: http://www.hondjur.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0