Melodi....eller inte....festival?


Då var så årets premiär av Melodifestivalen avklarad.
Och vad innehöll då den?
Jo:
Melodi nr 1: Nina Söderquist
En kvinna som för ett tag sedan van en musikaltävling, men som innerst inne är Bney M´s störste beundrare. En helt ok låt med fart i, som nog kommer att spelas en hel del i radio.
Melodi nr 2: Jonathan Fagerlund
Jimmy Janssons största fan som säkert har dennes poster över sängen hemma i pojkrummet. Låten sade inte ett jota och därmed det.
Melodi nr 3: Shirley Clamp
Kvällens bästa sångerska gjorde ett gediget framträdande i sin nya, slimmade figur. Låten var liksom en ur hennes standardrepertoar men likväl en mysig sång.
Melodi nr 4: Scotts
Här var dom så. Årets Arvingarna-wannabes. Med trudelutt som mest gick ut på att upprepa samma textrad om och om och om och om och....ja ni fattar. De är just så patetisk som de låter. Bah!
Melodi nr 5: Emilia
Här kom då den som jag först av allt trodde på. Emilia med sin lilla kropp och röst som låter som att den ska spricka vilken sekund som helst. Men hon hade en klämmig låt som säkert kommer att gå varm i stugorna.
Melodi nr 6: Alcazar
Aj aj aj då! Discobögarnas okrönte konung äntrar scenen med sina donnor i släptåg. Låten var som vilken Alcazar-låt som helst, trots ny donna på ena sidan. Kommer att bli totalt sönderspelad i radio Rix. Tur att vi inte har eländet här längre. Kläderna hade de nog lånat från nån som var med i serien V om ni kommer ihåg den. man satt bara och undrade när ödlorna skulle dyka upp.
Melodi nr 7:Caroline af Ugglas
Åhh herregud!
Jag trodde att Hin Håle själv skulle sparka in dörren och befria mig från eländet. Av alla 3000 bidrag som kom in, var de tvungna att plocka ut den enda som garranterat inte skulle hitta en enda ton rätt. Hur var det möjligt?
Melodi nr 8: Marie Serneholt
Här hade vi i alla fall en låt som med all säkerhet skulle ha kunnat gjort bra ifrån sig i Eurovision. Åtminstone som det har sett ut de sista åren. Synd att inte Svennson har hjärna nog att fatta det.

Sen har vi då årets programledare.
Suck!
Hon var usel redan som bihang till Kristian Luuk, så hur i hela fridens dagar kunde nån få för sig att hon skulle klara sig på egen hand?
Inte vet jag, men om hon klarade repetitionerna utan att läsa innantill, så måste hon ha fått en allvarlig smäll åt skallen, så att hela hennes förråda av, vad kan det vara, 2, hjärnceller, ruskades om allt för hårt.
Ett klart kliv nedå/bakåt av melodifestivalen.

Kommentarer
Postat av: leyla

haha, måste medge att jag håller med dig om programledaren!

2009-02-07 @ 22:56:12
URL: http://tastelife.blogg.se/
Postat av: SagoElin

Programledaren var både elak och dålig!! Caroline af Ugglas däremot är jag säker på att är en av guds förklädda änglar.. ja, om man nu skall tro på sånt. Jag måste säga att jag tycker hon är fantastisk! :) Även fast det tog mig 20 år att förstå ;) Dom andra kan dra käpprätt åt .. ja, du vet nog ;) Kram

2009-02-07 @ 23:52:23
URL: http://sagoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0