Nu ska jag bli en superbloggande...


...trucker.
Japp!
Jag har införskaffat mobilt bredband och en liten behändig dator.
Så nu kan jag uppdatera er om en truckers vardag, i realtid.
Det ni!
Nä då, jag har bara lessnat på att inte ha nåt att göra då jag sitter och väntar timme ut och timme in, på olika företag runt om i länet.
Nu kan jag surfa runt och få tiden att gå fortare :-)
Nu kan jag vara med er på dagarna, samtidigt som jag får dagen att bli kortare och därmed komma hem fortare :-D

Vad tror ni? Skulle ni vilja ha liverapporter från fältet?

I dag har det varit en ooootroligt tråkig dag. En enda utkörning och en enda lastning. 36 ton papper på Tunadal...igen.
Behöver väl inte säga att man näst intill räknas som personal där vid det här laget ;-)
Snart får man väl egen kaffemugg och skåp i omklädningsrummet.
Jag tänkte i fortsättningen försöka ta lite bilder på lite av det som vi kör på dagarna. Lite av det med udda godset alltså.
I dag var det t ex en aning tungt på flaket jag hämtade på järnvägen.
Normalt får man lasta 13 ton på en bil, men här hade dom klämt in nästan 20 ton plåt. 20 ton! Tur att man inte blev stoppad av "Harry Haffa" och vägd...

1. 2. 3. 4.

1. 20 ton plåt på bilen
2. en vedprocessor modell stor
3. En lustig rackare
4. Finns ju en del papper på Tunadal. Detta är endast i ett av 7 magasin

  Min nya leksak :-D

Hur har ni det idag då?

Kommentarer
Postat av: tess

Jo de e okej. Jag har fått en dag till som e helt okej. Men annat som trasslar tyvärr.



Fy köpte tryffel å så sparade ja en till sist som ja trodde skulle va så god fy den va änna seg... fy spy känsla...å nu hade ja inget å tugga bakefter... hrm...



Kul med en liten bärbar...en rosa DONG??? hrm... allt rosa e fint jö.... hi hi hi //Tess

2009-02-25 @ 20:52:28
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: ingrid

Va bra att du kan få tiden att försvinna fortare medan du väntar.

Det kan väl va kul och se vad du gör och ser på arbetet.

Fin dator du köpt(laptop)

Kram Ingrid

2009-02-25 @ 21:37:39
URL: http://ingridspoturri.blogg.se/
Postat av: TantE

Haha. Små leksaker till stora pojkar ;) Skoj!

Och klart det är roligt med liverapporter från fältet ;) Kram!

2009-02-25 @ 21:45:15
URL: http://www.hondjur.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0