Sällskap på färden


I dag fick jag med mig ett mycket trevligt sällskap i lastbilen.
Min kära hustru följde med mig en tur.
Jag hade det väldigt lugnt i dag, eftersom vi var en gubbe för mycket på jobbet. Ja, ibland kan det tyvärr bli så.
Jag fick därför i uppgift att köra in några tomma flak på järnvägen för transport ner till Göteborg.
Vi passade på att stanna till i stan för att äta lite god lunch på min kusins lilla ställe han har där.
O`learys heter det visst ;-)
Maten var underbar. De har ju buffé där, så det blev lite av varje.
Det fanns:
En underbar pastagratäng med med salami
Fantastisk fisk med jättegod sås
Karréstek provencale med skusås och vitlöksstekt potatis

Mums filibabba!
Sen åkte vi ner på järnvägen med ett flak.
Där skulle ni ha sett nån som gjorde stora ögon. Annica blev helt facinerad över storleken på truckarna där nr. Jag kan ju iofs hålla med om att de är ganska imponerande.
Ni kan läsa mer om vår lilla tripp hos Annica

Det har börjat snöa här idag...igen. men än så länge har det bara varit lite lätt snöfall. jag hoppas det stannar vid det.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag har sett på monstren som Annica sa. Gigantiska

saker, jag håller med henne, kul att hon fick följa med och se vad du gör på ditt jobb.

Hon verkar att ha det lite tufft.

Tänker på er.

Kram Ingrid

2009-02-17 @ 00:00:14
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0