Rumpnissar, spiraltrappor & ny praktikant


Det är väl konstigt va fort man vänjer sig vid ledighet.
Jag skulle kunna fortsätta med det om det inte vore för slantarna.
Japp, inga problem :-)
Som tur var, så ahde jag en ganska lugn dag idag.
Ett par utkörningar i morse och lastning på Birstaverken. Inget avancerat alls.
Men när jag lossade på Ortviken i morse, så var det nära att jag fick mig ett fnissanfall.
Mannen som skulle ha prylarna var som tagen ur "Ronja rövardotter". Ja han såg på pricken ut som en rumpnisse :-)
Fick verkligen strålsätta mig för att inte börja skratta.
Min nya praktikant för dagen, fattade inte riktigt vad jag menade. Vet inte om han har sett den filmen. Herregud, det är väl bara "Power rangers" och sånt som gällt under hans uppväxt ;-)
Han fick sig i alla fall en dag utan speciella överaskningar, men han nämnde att han hade väntat sig nåt helt annat. Vet inte om jag ska tolka det som nåt bra eller dåligt.
Men han blev då brydd då vi kom på Birstaverken för att lasta. Jag sa till honom att vi skulle lasta 8 trappor. Jag vet inte vad han hade väntat sig, men han såg ut som en fiollåda i ansiktet då det kom pall efter pall med prylar. Spiraltrappor levereras inte monterade och klara, utan sätts ihop på plats, så de var stuvade i X antal pallar.
Kruxet är att alla räcken, stänger, plattformar och spröt, tar en hel del plats och är tamejtusan omöjligt att samlasta med annat gods. Men vi fick på det till slut i alla fall.

En hyfsat bra start på veckan även om det milda vädret gjorde att det var snorhalt både här och där.

Hur har ni haft det idag då?

Kommentarer
Postat av: Mikaela - hockeyfru

jo jag har gett upp den här säsongen nu..

2009-01-12 @ 19:35:17
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela - hockeyfru

tss jo om ingen annan div 1 klubb vill ha han ;)

2009-01-12 @ 19:39:18
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela - hockeyfru

ah okey, har hänt lite mellan mig och c men får väl gott och väl vänta

2009-01-12 @ 20:05:50
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: tess

känner mig lite knepig idag.. fattar inte varför... bara gör de. Mår konstigt. Å inte blev de bätre av att stå å sniffa massa blekmedel till ungens hår... men men nu e de gjort å ja kan slipp ade tjatet... typ.



Nu vill ja hitta på nå SKOOOJ i helgen.... //Tess

2009-01-12 @ 20:05:53
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0