Tydligen behöver man inte vara arab...


...för att vara terrorist.
Nä då!
Det funkar bra att vara från Västernorrland också.
det har "herr al Qaida" bevisat flera ggr idag.
Först hade vi ADR sjukvård på förmiddagen. Då var han sådär intresserad. Ända tills att vi skulle ut och öva brandsläckning.
Men tro inte att det var själva släckningen som var så intressant.
"Hmmm...den här moderna dieseln brinner ju så dåligt, så det är ju nästan synd att släcka den då den väl börjat brinna"
Jahaja.
Hur som helst så skulle vi också öva släckninga av en människa som brinner.
Hampe, instruktören, visar hur det ska gå till, och sen fick vi en efter en öva detta.
Till slut var det terroristens tur.
Han är en aning rund skulle man väl milt kunna utrycka det, och kände väl kanske inte för några avancerade övningar.
Han kastade på filten på dockan...och började stampa på den hejvilt!
Vi skrattade så att vi tjöt, medans Hampe bara skakade på huvudet och suckade. Vilken hjälte!
Sen på eftermiddagen var det dags att hantera explosivt material.
Då skulle ni ha sett en som var på alerten.
Han rättade nästan läraren då det pratades om olika ämnen.
Till slut så frågade en i gruppen.
"Det är du som ÄR Dynamitharry va?"
"Nä, men dom brukar kalla mig det hemma i byn"
Wow, vilken överaskning.
Han berättade precis hur man apterade sprängladdningar och dynamit, och berättade hur man bäst spränger olika prylar i luften.
När vi pratade om hur man skulle sepparera olika sprängämnen vid transport, kom det upp att man ska om möjligt ha dynamiten på tex släpet, och tändhattarna på bilen.
"Ähh, dynamiten är så säker idag, så det räcker ju om man har det nån meter ifrån varandra i baksätet"
Kan ju nämna att han inte kör lastbil i jobbet, utan hanterara farligt gods på andra sätt.
Men vilken härlig lirare.
Han har gett oss många sköna skratt dessa dagar.

Tyvärr var det slut på det roliga för min del.
Min arbetsgivare vill inte betala för tank-delen eftersom vi inte har några tankbilar.
Så jag får snällt gå till jobbet i morgon. Suck...

I kväll är det hockeydags igen. Brynäs tittar in.
Håll en tumme för Timrå så är ni snälla.

Ha en fin kväll

Kommentarer
Postat av: Blondiie

man kan vara från göteborg med, min chef sa ju förra veckan: du kan ju för fan inte bli säkerhetschef, du är ju för fan terrorist=P



haha å jag älskar kommentaren=)

japp, jag mår faktiskt väldigt bra när jag har så skoj på jobbet! känns som man är värd nått och att folk tycker om mig för den jag är, jag behöver inte spela varken glad eller ledsen, jag kan köra hela känsloregistret, å jag mår sååå bra på det, sen klart det är annat som gör mig ont och jag är mkt ledsen för, men när jag har det så bra så mattas det lite och jag har skrattat mer än på mkt länge=)

kram

2009-01-22 @ 17:22:20
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Mikaela - hockeyfru

Fick en komentar förut:



Jimmy Hansson om And he scoooore!:

Skönt att 25:an är tillbaka i Skå, oerhört nyttig för sitt lag. Hans slagskott från blå kommer säkert avgöra många matcher(ingen aning iof). Mål direkt!





ingen aning om vem det är ifrån.. hms

2009-01-22 @ 17:38:20
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela - hockeyfru

helt klart! håller tummarna!

2009-01-22 @ 17:47:03
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: soffie

fniss va roligt du skriver,

ha en bra kväll å du jag räknade inte dej som en idiot i mitt inlägg om män;O)

2009-01-22 @ 18:27:19
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Synd att du inte fick vara med en dag till. :(

Håller alla tummar som finns. Fast det kanske är för sent nu. hoppas det gick bra för Timrå ikväll.

Stor kram.

2009-01-22 @ 21:25:38
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Farbror Gunnar

Var glad att du slipper köra tankbil. Jag har sett en välta i en rondell varpå lasten tog eld. Föraren hann nåstan ta sig ut genom sidorutan men då for bilen upp på rätt köl. Föraren ramlade in i hytten och alltihopa inklusive föraren brann upp.

2009-01-23 @ 16:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0