Who´s da man?


Jo Jalle!
Tänk så lätt det är att riva upp himmel och jord.
Det krävdes bara en journalist på en lokal tiding, uppskrämd dagispersonal och ett par telefonsamtal.
Nu är det full snurr kan jag lova.
Dagbladet kommer att skriva en artikel om att det inträffade i morgon. de ville sååå gärna ha med mig på bild (måste se förjävla bra ut) men jag tackade bestämt nej.
Ringde upp fastighetsägaren, Möller & Partners AB, med säte i Stockholm.
Mannen som jag fick prata med blev ganska så upprörd över att detta inte redan var åtgärdat.
Dagispersonalen hade nämligen redan i förra veckan upptäckt det inträffade, och anmält det till HSB som förvaltar fastigheten. Och ännu har alltså inget hänt. Lokalen är inte låst, inte städad, eller snarare sanerad, och ingen har frågat personalen om ifall de har ideér om hur detta skall förhindras från att hända igen.
Mannen på Möller & Partner skulle omedelbart ringa upp HSB och säga ett och annat. dessutom kom vi fram till att de sätter in ronderande bevakningspersonal tills att en permanent lösning kan hittas.
Vidare så fick jag höra av personalen, att de hade lämnat ett meddelande till vår rektor i förra veckan om det inträffade. Hon harde fortfarande i morse inte ringt tillbaka.
Jag försökte nå henne nu på morgonen, men tydligen var hon inte tillgänglig.
Vad gör man då?
Jo, man ringer hennes chef!
Ringde till den som är sammordnare för förskolan i kommunen, och fick henne ganska upprörd tror jag.
Hon hade inte hört talas om detta, men blev mycket angelägen om att veta allt då jag berättade. Hon tyckte då rakt inte om att rektorn inte ringt upp sin personal igen.
Så hur kan vi då summera morgonens arbete?

- Tidningsartikel kommer i morgon
- Bevakningspersonal kommer att rondera i förskolans fastighet
- Fastighetsägaren kommer att kalla till möte med förskolan, kommunen och HSB, för att hitta en bra lösning.
- Till ovan nämnda möte skall även föräldrarådet inbjudas

Jag känner mig ganska nöjd med det jag fått fram idag. Nu gäller det bara att följa upp detta så att saker och ting verkligen blir gjorda.
För det är synd att ett så pass fint dagis ska måsta stå ut med detta. det ligger härligt till och har alla möjligheter att vara det finaste i kommunen.


Kommentarer
Postat av: Malin

haha, ja du borde vara nöjd! :D

2009-01-19 @ 10:32:56
URL: http://www.malinh.com
Postat av: tess

Ja man ska fan inte bara sitta å gnälla... ja e likadan ja ringer å ringer å rätt ska fasen va rätt... //tess

2009-01-19 @ 10:40:22
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Jodp de e hopp om livet antar ja... ska iväg å jobba sedan å har grejjat under förmiddagen... de ser ut om ja säger så å tvättkorgen har sett sina mindre fulla dagar....



Sitter just nu å har de lite lite trist faktiskt... ingen ringer igen kommer vet du. //Tess

2009-01-19 @ 10:48:42
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Sickan



Inte illa "pinkat" att få allt det gjort redan idag!



Bra jobbat! :P

2009-01-19 @ 10:48:43
URL: http://sickans.nu/cyberphoto
Postat av: tess

Ja ja tar oxå tag i det som fodras nu innan ja ska iväg å jobba. Väntar på att tvättmaskin ska bli klar så ja kan sätta på nästa. Måste väl gå å ta ner lite tvätt nu å para ihop strumpor å annat. Har packar lite tradera saker ja ska skicka när ja åker sedan samt att ja lagt ut lite nytt... bäst å passa på. Man får ju in lite pengar trots allt. //tes

2009-01-19 @ 10:55:50
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: mamma

Tja vad ska man säga, du är din fars son. Om jag inte nämnt det förut så var det han som rev upp himmel och jord för att få ett vettigt staket mot vägen vid nämnda dagis lekplats när du var en liten pilt på detsamma. Tog skruv när det en vintermorgon stod en bil i sandlådan som halkat dit på morgonfrosten. Kan också tala om att du är dagens hjälte här på Bryggargatan, tanten från igår satt i farstun när jag kom från jobbet, hon tackade gud för min son, visste inte att han hade ett finger med i spelet, har alltid trott att din far hette Mats-Ola, men där ser man , lär sig nåt nytt varje dag.

2009-01-19 @ 20:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0