Bullar och kräftkalas


Halloj

I dag är det pysseldag här hemma.
Jag försöker plocka undan lite och Annica står i köket med bullbak.
Mmmm...hon gör nån sorts bulla som Lejla...eller vad hon nu heter...gjorde på TV häromdagen. Verkar bli riktigt mumsig.
Vi ska ta med lite när vi åker ut till Lotta senare idag. jag har lovat grabbarna att vi ska gå ner till sjön och se om vi inte kan få några abborrar på kroken.
Vi har även med oss middag ut.
Kräftor!



Ja jag vet att det är för tidigt, men de finns ju där i frysdisken och frestar. Brukar fuska med surströmmingen också eftersom fjolårets alltid är bäst. Då har den legat till sig ordentligt ;-)
Köper oftaste nån burk för att spara till sommaren efter. Eller om man skulle bli sugen under det mörka halvåret :-D

 Oscars naturligtvis. Vår lokala strömming som också är den bästa.

Visst vattnas det i munnen vid åsynen av dessa läckerheter? :-D

Kommentarer
Postat av: nina

gillar du konst och tecknande..kika in hos mig=)

2009-07-28 @ 18:15:40
URL: http://metrobloggen.se/ninaskonst
Postat av: Ingrid

Kräftor ...ja

Surströmming .... nej

Har provat denna strömming ett par gånger ...det blir inte bättre ..nix ..kan få ner en halv men då är det alla tillbehör till.

Kram Ingrid

2009-07-29 @ 00:11:38
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Säger som Ingrid, kräftor, hemskt gärna men surströmming nej. :)

Sköt om dig.

Kram

2009-07-30 @ 21:27:33
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0