Det var väl då självaste grönen...



... va det ska trilska.
Vi har hela våren och sommaren varit ute efter en bra elgrill till vår balkong.
För ett tag sen gav vi upp och köpte en billig en på Jula bara för att ha nåt. Den var så billig att vi gott kunde kasta den då vi hittade rätt.
Sagt och gjort. hem med grillen, packa upp, montera ihop, slå på och lägga på köttet för att höra det fräsa så där härligt.
Trodde jag ja!
Inte ett endaste ynkligt litet fräs kom det från köttbiten.
OK?
Ja ja, grillen behöver väl värmas lite till.
men icke. Spelade ingen roll vad jag gjorde så blev det inte ens märken efter grillgallret i köttet.
Men va f*n!
Var bara att steka köttet det.
Häromdagen sprang jag så på rea på grillar hos ICA Maxi. Kanon! En tokfin OBH Nordica. Det ska väl vara bra grejor.
Sen dess har den ståt i sin kartong här då det inte varit riktigt grilläge. Men så idag skulle det premiärgrillas.
Lillen och jag har varit på Drakborgen några timmar idag, så en rejäl köttbit skulle sitta fint.
Sååå...ut med alltihop ur kartongen för att montera ihop stativet och grillen.
Först såg allt ganska normalt ut, även om jag inte riktigt fick bilden i beskrivningen att stämma riktigt med verkligheten.
Benen skulle fästas samman med en gallerhylla under själva grillen och sen skulle benens övre ändar in i små gummigrejor. Också de på själva grillen.
Monterade ihop benen med gallret, och här började jag verkligen fundera på om allt stod rätt till.
Nä...såklart inte.
Var ju helt omöjligt att få benen att sitta symetriskt så att de på något som helst vis skulle kunna gå att passa in i gummigrejorna.



Hela faderullan var ju vint snett och krokigt!
Hur skulle man på något som helst vis kunna få ordning på det?
Jag anser mig nog ändå vara hyfsat händig, men jag hade nog behövt en svets för att få ihop det här.

Nåja. Grillat blev det ändå till slut eftersom grillen funkade lika bra då den stod på ett bord. men i morgon...eller då jag får tid...är det jag som åker till ICA och ber att få prata med en byggnadsingenjör!

Kommentarer
Postat av: Blondiie was here=)

nästa gång så lyssnar du vad jag säger stefan!!!!

http://blondiies.blogg.se/2009/april/grilltips-favvo-i-repris.html

2009-07-24 @ 13:30:08
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0