Hockeysupporterunionen


Ja så blev namnet på den nya föreningen.
11 av 12 officiella supporterklubbar i Elitserien är medlemmar från start. Den 12 e, Rögles supporterklubb, hoppas vi ska ansluta under vägens gång. De ville inte stöta sig i relationerna med Rögle BK hettet det. De måste ha missuppfattat alltihop. Meningen är ju att alla sorters samarbeten ska bli bättre av det här, inte sämre.

Det blev en mycket minnesvärd helg på många plan och inte enbart beroende på det historiska inslaget med föreningsbildandet.
Det var också otroligt härligt att människor med så vitt skilda åsikter om lagtillhörighet kunde träffas och bara ha kul tillsammans. Visst haglade gliringarna till både höger och vänster, men det var hela tiden med glimten i ögat och med en stor portion humor.
Jag tror knappast nåt liknande skulle funka inom fotbollen t.ex.
Vore nog ingen höjdare att föra samman Djurgårdens, AIKs, Göteborgs och Helsingborgs supportrar i samma stugby och tro att den skulle stå kvar då de åkte därifrån.
Nä, vi inom hockeyn har riktigt bra förutsättningar att vara med och utveckla hockeyn istället för att bara motarbeta och slåss. Vår uppfattning är ju ändå att sporten finns där för att vi väljer att gå och se på den. Tror ju knappast att någon sport skulle bli speciellt stor med tomma läktare.

I går, söndag, åkte samtliga deltagare hem och jag misstänker att det lär ha tagit sin lilla tid. De slutade väl med groggandet vid 8-tiden i går morse och vid 11 var alla på väg. Lär ju ha varit lugnt och skönt i bilarna för de som körde i alla fall :-D
Själv så fattar jag inte hur de orkar, speciellt inte med tanke på att några av dom höll på till halv sex på lördag morgon. Skulle varit helt död redan av den omgången jag.
Det var speciellt kul att se hur Linköpingsgrabbarna kom bra överens med Södertäljefolket. De ölade på med hög stämning och glatt humör hela helgen, men det får ni dem aldrig att erkänna ;-)
jag är i alla fall nöjd med helgen, även om jag gjorde bort mig lite. Jag skrev ihop ett litet manifest för att publicera på våra respektive hemsidor.
Kruxet var bara att jag skulle förkorta föreningsnamnet för att få ett jämnare flyt i texten. Hockeysupporterunionen skulle alltså bli HSU...jag skrev HSA. Fattar inte varför men så blev det.
Aningens pinsamt bara :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0