Hej hej, hemskt mycket hej.


Först av allt.
Hockeyn i går var inte så mycket att orda om.
Det blev tors för ett omotiverat Timrå med halva laget vilande, mot ett taggat Luleå med chans på 4:e platsen.
2-3 blev slutsiffran.
Det som imopnerade mest på mig, var den månghövdade Luleåklacken. De var nog minst hundra personer på bortaläktaren. Kul att se, då vi tyvärr allt fär sällan får besök av bortaklackar här.
Matchen var ju som sagt betydelselös ur Timrås synpunkt, då den inte kunde innebära några tabellförändringar av betydelse. Därför hade Challe valt att vila några av nyckelspelarna för att spara krafter inför slutspelet som drar igång på torsdag.

Gårdagen i övrigt var en mycket angenäm historia.
Annica fick sig sovmorgon i går morse, så jag gick upp och höll lillen sällskap fram till frukostdags.
Sen tog jag en sväng till Birsta, för att fixa det där med trasiga laddare som spökade i fredags.
Först in till stan och hämta bror med fru, sen till Elgiganten för att tjafsa med fårskalle på återköpsavdelningen.
Han ville ta in laddaren för service.
VA!!
Ja, dom brukar göra så, för att utesluta handhavandefel, som alltså inte innefattas av garrantin.
Vid det här tillfället tände det liksom till för herr Jalonen.
Jag förklarade bestämt, och säkert inte speciellt vänligt, att hur mycket handhavandefel går det att göra på en apparat som har en 12-voltsproppkontakt i ena änden, och en datorkontakt i andra. Inga knappar eller inställningar över huvud taget. Dessutom, så köpte jag denna apparat på onsdag kväll. Packade upp den på torsdag och skulle använda den på fredag, då den var helt död. Jag hade ju knappast slitit ut fanskapet.
Till slut gav han med sig, och gjorde ett återköp.
Åkte ner på Biltema och köpte en omvandlare där, som omvandlar från 12 V till 230 V. Så då kan man använda den ordinarie laddaren istället. Minst risk för trassel med andra ord.
Efter det åkte vi hem till oss allihopa, och gjorde oss klara för en tur till hockeyplanen med Emil. Ja, i alla fall jag och brorsan.
Jäklar va duktig han har blivit lillkillen. Från att ha kastat grejor omkring sig för att han ramlar, till att platsa i "Stjärnor på is". Och det bara på ett par ggrs övning. Imponerande!
Kolla själva. Ber om ursäkt för att videon blev liggande. Höll ju i telefonen på lämpligaste sättet, och det blev ju lite galet.



Sen blev det mumsig middag hemma.
Annicas ytterfilé Caribiean, med dragonsås och rostade grönsaker. Jättegott!!

Kommentarer
Postat av: TantE

Tyst, bara tyst. Haha. Jag är mer död än levande idag! Jag tror jag kan sova stående! ;) Kram på dig

2009-03-01 @ 13:10:39
URL: http://www.hondjur.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0