Ösregn och praktikant


Hej alla glada bloggare.
I dag är det måndag och då ska man ju jobba...ja just det.
I morse fck jag visserligen lite att gör i och med att jag hämtade ett flak och en trailer på järnvägen. Lossade alltihop på terminalen, och sen hjälpte jag till att få på Ö-viksstycket på det åket.
Efter det fick jag sätta mig med en kaffekopp en stund, tills min bil var klar på verkstan. Det var nåt vingel med flaket, så de hade in det för åtgärd.
I samma veva som jag fick tillbaka bilen, kom praktikanten som jag ska ha med den här veckan och nästa.
Han skulle till läkaren här på morgonen, och var därför en aning sen.
Men jisses vilken trist människa. Jag tror inte han har sagt mer än några få ord sen han kom. Blir långa 2 veckor det här.

Nu sitter vi på Tunadal och väntar på lass...som vanligt.
Hoppa bara att vi hinner få lasten innan de går på lunch här kl 11. Känns ju så meningslöst att man skyndade sig hit då.

Vad gör ni idag då?

Kommentarer
Postat av: tess

Å min frågar så dumma frågor å kan inte mycket av de vardagliga hur ofta hon än gör de typ....Lär de sig inget hemma längre??? //tess

2009-03-16 @ 10:56:07
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Hondjur

haha.. stackarn.. Hoppas inte han läser din blogg^^ Har ni haft en bra helg annars? Kram

2009-03-16 @ 11:38:49
URL: http://www.hondjur.wordpress.com
Postat av: En som undrar

Hur lätt kan det va! Den stackars lilla personen som du har med dig......hur mycket vet han/hon om lastbilar. Men hallå tänk till lite själv och var inte så kritisk, är nog inte så bra att du har praosar för du verkar inte gilla det så värst.



/hmmmmm

2009-03-16 @ 16:51:51
Postat av: Stefan

Svar till en som undrar:

Där har vi pudelns kärna.

Jag utgår verkligen från att praktikanter är villiga att lära sig lite om yrket då de kommer.

Men då man gång på gång frågar saker, för att försöka få ett hum om deras kunskapsninvå, och bara får ja eller nej till svar, då går man liksom bet.

Jag tycker om mitt yrke och vill gärna lära fler om det. men det är inte lätt att lära nån som inte är intresserad. Det enda jag begär är en aning intresse. Varför går de annars den här utbildningen?

Förra omgångan praktikanter jag hade skötte sig bra. Det gör den här också, och jag hoppas verkligen att det lossnar och han börjar prata. Helst innan dessa 2 veckor är över.

För det går inte att lära en person någonting via en monolog.

Fråga på för tusan, det är därför de är med.

2009-03-16 @ 18:08:08
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Mikaela - hockeyfru & nagelteknolog

Haha, skickar upp dom på posten ;P

Postat av: tess

För barn med typ överaktiva problem är det bra. Det blir så att de får överblick över dagen å vet vad som kommer sedan. Det är tydligen ett bra hjälpmedel som vi provar nu. //Tess

2009-03-16 @ 18:51:01
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Ja de e itne lätt med alla praktikanter... alla vill inte å har inte valt för att de vill jobba med detta... Jag har haft ett stort antal praktikanter å de kan va grym skillnad. En del sitter bara å vill inte veta något överhuvudtaget. //Tess

2009-03-16 @ 18:53:35
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Har haft en bra dag även om kroppen tar slut efter ett tag... tyvärr å att ja inte lyssnar riktigt... //Tess

2009-03-16 @ 18:54:57
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Ha tålamod, han kommer säkert igång ska du se.

Han är säkert bara lite nervös. Praktikanten alltså.

Kram Ingrid

2009-03-16 @ 22:50:41
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0