Upp och ner idag


Solen behåller sitt fasta grepp över Västernorrland.
Har haft ett strålande väder på min tur norrut idag, men tyvärr inga solglasögon Hmmm...
Berättade ju i går att jag skulle ha en lugn dag i dag, och den började i alla fall så.
Jag och min paktikant, som fortfarande inte säger ett knyst annat än på tilltal, hämtade på järnvägen och rullade norrut.
På väg uppöver fick vi vta av mötande chauför, att han skulle lasta 36 ton masonit i Rundvik, som vi sen skulle lossa i Sandö på vägen ner.
Inga bekymer...trodde jag.
Vi fick byte ganska sent, eftersom Umeåkillen bestämt sig för att äta innan han lämnade Nordmaling, istället för att gå ner till Ö-vik och möta upp.
Eftersom vi sträckkört, så tog vi en snabb lunch på Örnen, innan vi fortsatte ner till Sandö.
Meningen var att vi efter lossningen, skulle gå ner på Tunadal och lasta papper till Hissingsbacka.
På väg ut ur Ö-vik, ringde jag till räddningsskolan på Sandö, som skulle ha lasten, och varskodde att vi var på G.
Fick till svara att traktorn skulle kunna vara på plats först kl 13.30. Hmmm...nu blev det knivigt.
Lossning 13.30, en timmes tid för det, och sen ytterligare en timme ner till Sundsvall, lastning på Tunadal och hinna vara på spåret i tid före avgång. Hårfint det.
Ringde för säkerhets skull chefen och varskodde om läget.
Bra precis 13.00 rullade vi in genom grindarna på Sandö, och vad möter vi då i grindhålet? Jo...traktorn.
Hejdade honom och sa till honom att vända, för nu var det minsan jobb på gång.



Efter vissa protetster om att han hade ett ärende, fick jag med mig honom och jkörde in till godsmottagningen.
Där lossade han först hela bilen, och lyfte av 4 buntar från trailern.
"Nu får du följa med mig till övningsfältet, så ska resten av där"
VA???
Lossade han vikten från bilen, och begär sen att jag ska släpa med mig 15 ton i trailern över ett isigt övningsområde?
Ja det kunde man ju ge sig på. Vilken fårskalle!
Efter mycket om och men, en undanflyende brandbil, en ihopvikning i isig kurva och en halsbrytande manöver för att vända, blev vi till slut av med resten och kunde komma iväg mot Tunadal.



Precis då vi kom ut till E4 an, ringde chefen, och sa att vi inte behövde stressa, för han skickade ner Peter för att lasta istället.
Dags att kläcka ur sig det då!
Resten av dagen blev lugn och fin. Blev en kopp kaffe i solskenet då vi kom tillbaka till kontoret. Satt fint det :-D

När jag kom hem så visade Annica mig en annons ur dagens tidning.
Komunen bjöd in till tankesmedja med kreativ inriktning i lögdö bruk.
Tanken vara att folk med ideér skulle få chansen att lägga fram dem inför myndighet och näringsidkare.
Då jag är en sån som har tusen ideér på företagsamhet och allt möjligt annat, men inga som helst intentioner på att genomföra dem själv, åkte jag helt enkelt dit och lade fram dem.
Det blev succé!
Komunen har fått pengar från EU:s strukturfond, för att uppmuntra nyföretagande, nätverksbildning och marknadsföring av lokala tjänster och varor. Projektet ska vara i 3 år och det här var startpunkten.
Ett 40-tal småföretagare var samlade, och så jag :-D
Lade fram en del funderingar jag har i bakhuvudet. Bl a om hur man skulle kunna få förbipasserande på E4 an att svänga av och kanske få upp ögonen för vad Timrå har att erbjuda.
Nu ska jag vara nätverkets ide spruta tydligen ;-)
Tänk...allt det för att frugan såg en annons.

En svängig dag minst sagt.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hallå!

Oj, vilken dag du hade.

Hoppas den blir lugnare idag.

Hihi, idéspruta. Ja, hoppas du slipper jobba för mycket utan bara komma med idéer.

Ha en toppendag!

Kram

2009-03-19 @ 08:16:10
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Kattis

Det var -2 i morse och det blåser ganska friskt.

Solen lyser med sin frånvaro märker jag nu.

När jag avr på ett föräldramöte, precis när vi flyttat hit, så hade jag en massa idéer men ville inte jobba....men jag kom inte undan, hahaha.

Så jag stod där och slet på en loppis......bl a.



2009-03-19 @ 08:47:45
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: tess

Bra att du ser till att de blir lite ordning å reda... hi hi hi... //Tess

2009-03-19 @ 09:00:38
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Kattis

Det behövs ju nån som har ett annat perspektiv på saker och ting som kan komma med lite kloka och fräscha idéer.

2009-03-19 @ 09:31:59
URL: http://kattis11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0