Är min tid mindre värd?


I dag är jag en smula förgrymmad.
Inte på nån i min närhet eller så, men bara rent allmänt
Det har med jobbet att göra.
Jag fick en ganska hygglig dag attt jobba på med idag.
Bytte ett hjul i morse, körde lite traktor, hjälpte till lite med stycket från Gbg.
Ja lite lagomt så där.
Fick mig sen ett par utkörningar till Härnösand.



E4 på väg in mot Härnösand söderifrån

Det var Simonsen och Fängelset.
Simonsen är ju aldrig några problem, det är bara fina pallar som man lätt drar av med pallyftare.
Men skiten till fängelset kunde jag varit utan.
Det var 9 kyl- och frysskåp till köksavdelningen.
De var drygt 2 meter höga och bra precis 1 x 1 meter runt om.
När jag passerade Sörberge på vägen upp, så ringde jag och talade om att jag var på väg, och att det behövdes traktor för att lossa. Killen frågade när jag skulle vara där och jag svarade om bra precis en timme. Tänkte lossa på Simonsen först. Det var ok. Jag skulle ringa när jag kom dit så skulle han möta upp.
När jag var framme så visade det sig vara fullt vid brgygorna på Simonsen, så då kopplade jag ifrån vagnen och tänkte att jag tar väl fängelset först.
Jag var en aning tidig, så jag tog en paus och väntade. 
Då det hade gått en timme sen samtalet, tog jag telefonen för att ringa upp igen. 
Mobilsvar. :-(
Men varför i hela världen skulle jag ringa då jag kom, om ingen behagade svara? 
Försökte ringa igen i runt 20 minuter, utan skillnad.
Till slut så kom det en kille knallande över området med raska steg.
Han frågar om det var jag som hade kylskåp?
Jo visst tyckte jag.
Då undrade han varför jag inte ringt?
Han måste ha sett hur färgen i mit anskite skiftade åt det röda hållet, för han tog upp sin telefon och tittade på den.
Ja..jag brukar slå av den för det är så dålig mottagning där inne.
Grrr!
Väldigt lätt att ringa då!
Men det var inte nog med det. Han slår då på sin telefon.
Ja jag ska väl ringa efter en traktor då.
Vad i hela glödheta helvete!
Jag ringde en timme innan jag kom, fick sen vänta innan nån dök upp, och så hade han mage att tala om för mig att han inte ens beställt traktor.
Jag blev vansinnig och ifrågasatte rejält om han möjligtvis trodde att jag inte hade nåt annat för mig?
Då svarar fanskapet:
" Ja men det är så sällan lastbilar kommer på utsatt tid i alla fall"
Va fan!
Om jag ringer och bestämmer en tid, då kommer jag på den tiden. Ändras det så hör jag väl av mig och ändrar på det.

Till slut så kom i alla fall traktorn och efter ytterligare 20 minuter kunde jag åka därifrån. Nu skulle jag bara lossa Simonsen också för att härja söderut igen och lasta på Aiab i Fagervik.
Det var min lunchtid som rök där uppe på Saltvikshöjden :-(
Var inte tillbaka på kontoret förrän halv 4 och då kändes det en aning meningslöst att äta nåt.



Kom ikapp den här på väg norrut idag. Skulle jag knyta fast lasten så där, så skulle jag åka på böter fort som ögat.

Vad har ni pysslat med idag då?

Kommentarer
Postat av: matilda

Sv: Målet var en 20:e plats... och jag kom på 18:e så jag är otroligt nöjd! :)

2009-05-11 @ 23:40:27
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: matilda

tror du att tiden läker alla sår efter att en nära älskad har dött? :)

/matilda

2009-05-11 @ 23:40:36
URL: http://elitecyclist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0