Regnet härskar


Efter en vecka med sol och värme, tog det så stopp idag.

Tunga moln drog in med regn och blåst. Inte alls speciellt trevligt tycker jag :-(

Dagen började i alla fall relativt lugnt.

Hade 16 ton byggställning på ekipaget som skulle lossas i Ljustadalen.

Det är bara någon mil från jobbet, så det passade fin eftersom jag fick en tur på Ådalen idag.

När jag kom dit så skulle ställningen lossas inne i bostadsområdet. På en trång parkering med personbilar överallt.
Men det vara bara att ratta runt och ställa upp det.
Efter en stunds väntan dök det upp en traktor för att lossa, men det blev en kortlivad glädje, då klantskallen hade "glömt" att tanka traktorn.
Hur kan man glömma att tanka det som är ens enda arbetsredskap?
Nåja, efter mycket om och men fick han av prylarna.
Tillbaks till jobbet, lasta gods till Härnösand och Utansjö, och så iväg norrut.
Då jag passerat Bölesjön, stannade jag till för att plocka upp Lotta och hennes grabb Timmy.
Han hade sån där dag på skolan, då de ska följa med en vuxen på jobbet. Men Lotta tyckte att han kunde få göra nåt annat än att hänga  på sin papaps verkstad. Där är han ju för jämnan i alla fall. Så därför åkte de med mig idag.
Första anhalten att lossa på, var det nya säkerhetsfängelset i Härnösand. Timmy gjorde ganska stora ögon då jag berättade att där ska det sitta riktigt farliga typer såsom mördare.
Vidare bar det iväg ner på stan. Först till Ryds Glas med en dörr, och sen till Swemat med ...ja säg det. Bruna kartonger ;-)
Därefter blev det lunch på Gyllene Måsen och vidare norrut.
I Utansjö lossade vi vägtrummor på ett av tunnelbyggena och sen vägskyltar på Svevia ( f.d Vägverket Produktion).
Sen var det så dags för lastning.
34 ton virke smackades på i Bollstabruk.
Egentligen ingen avancerad dag, men jag tror att Timmy tyckte det var ganska kul att följa med. Han frågade om allt möjligt och var riktigt nyfiken.
Kul.


Kommentarer
Postat av: matilda

Sv: Jag vann i helgen :)

2009-05-04 @ 21:47:18
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: matilda

Sv: Jag vann i helgen :)

2009-05-04 @ 21:47:32
URL: http://elitecyclist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0