Huvudvärken from hell!

Det var ingen rolig sak att kliva upp idag. 
I halv panik räfsade jag åt mig ett par värktabletter i köket och sköljde ner.
Jag brukar inte ha huvudvärk speciellt ofta, och i regel har jag då även feber som spökar. Men inte idag. Bara en envis molande, pulserande och bultande huvudvärk.
Nu börjar det visserligen släppa lite i alla fall då tabletterna säkerligen börjar göra sitt.
 
Har ni blivit lurade än då? Inte? Nåja det lär väl komma, precis som vanligt.
Tycker det är kul med lite skämt och humor i vardagen, så länge det inte går för långt och leder till jobbiga konsekvenser.
Brukar själv inte hitta på nåt speciellt bus just på första april, utan försöker ha humorn som en del av vardagen istället. Men ibland kan man ju inte låta bli då det är lovligt att luras lite ;-)
Tidningarna brukar ju alltid ha ett litet tur med någonstans, sällan speciellt lyckat dock. Man tycker ju att en hel redaktion med relativt klipska personer, borde kunna vara mer finurliga än vad som oftast är fallet.
Dom har ju till och med betalt för det!
Finns ju en del klassiska aprilskämt genom åren.
Nylonstrumpan som skulle ge färg-TV om den träddes över apparaten är ju en pärla.
Eller det där det skrevs i GP att systembolaget skulle ha rea i Nordstan för att vinna tillbaka förtroendet efter mutskandalerna.
En annan som jag gillar, är från youtube, som 2011 gick ut med att det var dags att fira sitens 100 årsjubileum. Det skulle man göra genom att använda layouten från 1911, samt visa klipp från de tiden. Jo,jo...1911 var det ju full fart i cyberrymden.
Eller som idag då polisen i Kronoberg skojar till det lite.
 
 
Nä nu ska jag ta och plocka undan det sista innan finaste Verra kommer och umgås lite med oss.
Ha en riktigt skojfrisk första april nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0