Hej hopp!


Det har varit dåligt med bloggrörelse för Jalonens pojken de senaste dagarna.
Förklaringen är väldigt enkel.
Jag har inte haft tid.
I söndags var man ju allmänt slö efter lördagens kalasande. Visserligen blev det väl inte direkt toksent, men hela dagens övningar gjorde att krafterna tröt till slut.
I går hade jag en praktikant med mg på jobbet.
Ja, han åker med mig hela veckan, men det gör ju att det inte blir nåt actionbloggande. Känns inte som att jag kan hålla på med det då. Kan ju verka aningens oseriöst ;-)
Vidare så hade jag styrelsemöte i går kväll och då var man ju helt färdig när man kom hem.
Likadant har det varit idag.
Praktikanten på jobbet och sen var det brorsans tur att fylla år idag.
Kom nyss hem därifrån.

Men nu är jag i alla fall här, och nog har det hänt lite de senaste dagarna trots att jag inte varit här. :-D
Framför allt påjobbet har det varit en del.
Inte för att det har varit mycket att göra, men en del...hmm..annorlunda saker har hänt.
I går så ringde chefens telefon. Det var en av mina kollegor.
"Hej, kan du ordna så att nån kommer och hämtar bilen jag kör?"
"Varför då?" undrade naturligtvis chefen
" Jo, jag blev stoppad i en poliskontroll och blåsningen blev röd"
Hoppsan!
Alla befarade naturligtvis det värsta i början. Att en av oss hade varit ute och rattat med alkohol i blodet.
Men det var inte så illa som det såg ut. Kollegan bedyrade att han inte druckit en droppe sen i fredags, och eftersom han inte verkade påverkad på nåt sätt, beslutade polisen att han skulle få en ny chans. De sa till honom att spotta ut  tuggummit och skölja munnen först.
Han gjorde det och det blev grönt.
???
Jo, det visade sig att xylitolet i tuggummi kan ge indikation om alkohol vid ett utandningsprov.
Det ni!
Nu fick han visserligen ändå åka med till polisstationen för att de skulle vara på den säkra sidan, men jag antar att han var ganska byxis där ett tag ;-)
I dag var det en annan sak som utmärkte sig.
En av mina arbetskompisar skulle koppla ifrån vagnen i dag.
När han gör kopplar ur luftslangarna, hör han en duns under vagnen. Han tittar efter och finner....en död grävling!!
Den har antagligen blivitpåkörd nån gång under natten, och på nåt sätt fastnat under vagnen.
Äckligt visserligen, men annorlunda. Det har iofs hänt förut att likdelar fastnat undertill. I fjol sommar hittade vi ett halvt rådjur under ett ekipage. Fåglarna tyckte om det mer än oss kan jag lova. Det hade nog hängt med ett tag med tanke på hur det luktade ;-)

Nu ska jag se The Mentalist.

Ha en fin kväll alla vänner.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Då är inte mätarna säkra om de kan ge utslag för tuggummi.hmm...

Jag som tuggar mycket tuggummi hmm. nu blir jag lite bekymrad...

Skönt att ni har haft det kul i helgen.

Kram Ingrid

2009-04-07 @ 21:11:54
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Hondjur

Men huvaligen vad hemskt :((

Är det en roligare praktikant denna gången då? ;)

2009-04-07 @ 22:07:42
URL: http://www.hondjur.wordpress.com
Postat av: tess

Nej de e inte så bra... ovissheten e hemsk. Jag vet heller inte när ja kommer att få åka hem. Det blir fler undersökningar å hittar de nått ska de väl ge nån form v behndling å tills vidare får de lindra så gott de går.



Tack för att du bryr dig /Tess

2009-04-08 @ 12:43:54
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0