Vad är det frågan om?


Nä, det blir inte ännu ett inlägg om min förkylning. Även om det inte är helt obefogat.
Istället handlar det om dagis.
Jag skulle ju lämna lillen på dagis för en stund sedan.
Eftersom vädret är strålande, så räknade vi med att de skulle vara ute nu på förmiddagen.
Då vi kom dit så var det mycket riktigt en massa barn ute på gården, men...grinden in till området stod dessutom på vid gavel.
Inte en enda ur personalen i sikte.
Lite brydd blev jag, men tänkte att de håller väl på att klä resten, så vi vi gick in och kikade.
Men icke.
Där fanns bara Berit som höll på att packa kaffekorgen.
Kilade ut igen och började leta efter nån.
Jodå. Längst bort, i solen såklart, hittade jag hela samlade skaran. De satt där i godan ro och snattrade om ditten och datten.
Jag frågade om de visste att grinden stått vidöppen på andra sidan.
"NÄÄ" fick jag till svar.
Jag påpekade att det kanske vore en ide att dom spred ut sig lite så att de kan hålla koll på HELA området, som iofs är ganska stort, men relativt lättöverskådat bara man är på rätt ställen.



"Det var ju så kallt där i skuggan" svara en av dom.
Men vad i helvete!
Ska barnen kunna springa vind för våg över hela sammhället bara för att vuxna människor inte har vett att klä sig ordentligt?
De vet att just den grinden har brister som gör att barnen kan öppna den själva. Borde de då inte ha lite extra uppsikt där?
Inte vet jag.
Jag kanske har allt för höga krav på en grupp som jag ändå trodde var proffesionella inom sitt område? Kanske har jag fel?

Kommentarer
Postat av: X

Byt förskola då!

2009-04-23 @ 14:35:32
Postat av: tess

De eg rymt dåligt å de borde få grinden åtgärdad å BRA att du säger ifrån helt klart.... Hejjar på dig.



Orkar du jobba imorgon??? //Tess

2009-04-23 @ 17:47:04
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Klart man har... du gör helt rätt.



Okej ja men de e ju skönt. snorig näsa kan man få dras med om ja säger så. Imorgon ska ja packa de sista på terapi å sedan bär de av till Sunne på eftermiddagen. De ska bli så skönt. //tess

2009-04-23 @ 19:14:45
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Lite svagt av personalen, det är deras jobb inte sant.

Du betalar för att få en bra barntillsyn eller hur.

Det är bara att säga ifrån. Inte alls byta förskola som någon föreslog.

Kram Ingrid

2009-04-23 @ 21:17:17
URL: http://ingridspotpurri.blogg.se/
Postat av: Blondiie

jag hade fan blivit förbannad!!! fast du känner ju mig=P

kramis

2009-04-23 @ 21:26:44
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej Stefan!

Men det är ju baske mig inte klokt,jag hade blivit arg som du. Vilka slappisar och de har ansvar för barn. :(

inte roligt alls.

Hoppas förkylningen ger med sig fort nu.

Stor kram.

2009-04-23 @ 22:54:44
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Anki

Kanske det finns fördelar med att vissa ur personalen får sluta också, vem vet? Personligen bryr jag mig inte, det enda som spelar roll är att mitt barn har det bra och får den tillsyn och vård hon förtjänar. Synd bara att gammeltanterna blir kvar på dagis :)

2009-04-27 @ 13:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0