Svinigt kallt - och varmt


Go´dagens mina damer och herrar(?).
I dag har minsann Jalle varit hurtig som fan ska ni veta.
Gick till simhallen och blötte tårna en stund.

Men jag ska börja i morse då jag slog upp korkgluggarna. Väderrapporterna har talat för att det skulle bli mildare väder i dag.
Jo hej och hå!
- 20,6 visade termometern.
Det är då inte vad jag kallar mildare...!
Eftersom det nu var så bittert ute, så tänkte jag att jag tar och gör ett besök på ortens simhall. Där är det väl varmt åtminstone.
Ja det kan man ju säga. Det var raka motsatsen till ute.
jag simmade först ett par km, vilket var otroligt skönt. Men vattnet är så varmt i vår simhall, att man börjar nästan svettas av att simma i det. Säkert jätteskönt för alla äldre, men aningens jobbigt tycker jag.
När simmandet var fördigt så satte jag mig i bubbelpoolen...mmmm...jätttevarmt. men där ska det ju vara varmt, så det gjorde inte så mycket.
Efter en liten stund så börjar en herre som satt där, att prata om att han minsann springer en mil om dagen han, oavsett väder.
Hmm...jaha...här, kan nån ta över intresseflaggan?
Käften gick som en väderkvarn på honom tills han helt plötsligt får för sig att stiga upp. han kanske märkte att vi andra höll på att somna.
Då han reser sig upp, kom plötsligt kräkreflexerna igång på samtliga i poolen.
Men snälla!
Om man nu ska ha Speedos på sig, kan man då inte ta ett par i rätt storlek?
De här var minst 4 nummer för stora, och då han reste sig upp så rammlade...ehh...aggregatet utanför i ljumsken liksom.
Det var INTE det man ville ha framför nyllet direkt. Han traskade upp där han med klockspelet vajande. När han stod på avsatsen ovanför kom han tydligen på sig själv, rätade till brallorna, fick en färg liknande Falu Röd och pep iväg som en avlöning upp till omklädningsrummet.
Lika bra det.

Vad har ni haft för er idag då mina vänner?

Kommentarer
Postat av: tess

Nej ja vill verkligen inte åka båt resan dit å hem kan kvitta totalt.



Å ja har ju inga problem så med FK... men ja de e udda. //tess

2009-02-12 @ 17:11:02
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Anonym

äääckligt! Usch tvi och blä.

2009-02-12 @ 18:03:35
Postat av: tess

Ha ha ha snopparna ser ni väl ändå i omklädningsrummet sen å tänk va alla tanter va glada som fick se en snopp hi hi hi hi.... //Tess

2009-02-12 @ 18:10:49
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: soffie

fniss

åå guuu va roligt du skriver fast inte kul att sitta där å se,

hmmm ha en bra kväll

2009-02-12 @ 20:02:28
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Anonym

Korpgluggarna. Inte k utan p.

2009-02-13 @ 20:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0