Köra bilen på kopiss - snacka om...


...miljövänligt :-)

Nu tror ni förstås att jag är helt ute och cyklar. Eller att jag har fått nåt sorts glädjefnatt för att det är fredag.
Men nej då.
Vi kör faktiskt våra lastbilar på en blandning som till stor del består av kopiss.
Okej då.
Det huvudsakliga bränslet är ju disel som i de flesta lastbilar, men de här nya pjäserna har ett tillsatsbränsle som heter Ad-blue.



Det tillsätts diseln för att det ska bli en renare förbränning ocg dra mindre bränsle.
Fråga mig inte exakt hur det går till, men så är det i alla fall. Måste ju vara en guldgruva för alla bönder, nu när mejerierna ska sänka ersättningen för mjölken.

I dag var jag inge vidare glad på min chef.
Han skulle ju prompt ha mig till jobbet idag för det var ju så mycket att göra och så lite folk.
Jo hej och hå!
Jag har knappt lyft ett finger i dag.
I morse fick jag åka in på järnvägen och hämta ett flak som var fullt med en enda post.
Det vat plastbalar till Trioplats ute i Töva. Inte nog med det. Flaket skulle lastas på samma adress. Den lilla uppgiften är allt jag gjort idag. et kunde väl lika gärna nån annan hunnit med, så kunde jag ha fått gå min kurs färdigt. Sånt gör en minst sagt lite småputt.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Svar till farbror Gunnar:

Visst kan det vara farligt Gunnar, men det kan det vara att duscha, gå ut eller cykla också.

Det handlar till stor del om hur man agerar som avgör hur farligt något är. Naturligtvis kan man inte styra allt, men försiktighet är en god vän att ta med sig.

Hoppas att allt är bra med er.

2009-01-23 @ 18:02:35
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha jo, aik ligger ju 2a i allsvenskan. om det ändå var huddinge kunde jag börjat fundera om C höll nått hemligt för mig men det laget, nja ;D

2009-01-23 @ 18:07:31
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0