No more mr nice guy


Nu lägger jag av!
Tänker sluta med att alltid vara så jävla snäll med alla.
Varför ska jag över huvud taget anstränga mig, då ingen ens kommer på tanken att ge något tillbaka.

Jag har alltid levt efter den filosofin att man ska bemöta andra så som man själv vill bli emött.
Skit i det!
Det funkar inte.
Spelar ingen roll hur mycket man än försöker att vara hjälpa andra och vara till lags, så får man ändå bara skit tillbaka. Finns inte en jävel där ute som kan tänka: "Hmmm...han hjälpte mig ju verkligen då det knep där. Kanske jag skulle kunna göra en liten tjänst i gengäld"
Nä! Det finns inte inprogrammerat i folks tjocka skallar.
Det enda mäniskor idag bryr sig om, är deras eget välbefinnande och bekvämlighet. Att någon annan kanske skulle uppskatta ett handtag ibland, ger de blanka fan i.
Jag må låta bitter och tvär nu, men det är bara så det är. Det är nya tider nu och detta är den bistra verkligheten.
Jag vet inte hur många ggr jag hjälpt andra, utan att ha en tanke på att jag ska ha något för det egentligen. Men det jag alltid har hoppats på, är att om jag någon endaste gång behöver hjälp i min tur, så kan jag jag kanske få det utan bistra minet.
HA! "Har ni sett den där naiva saten"
Man får inget här i livet utan att betala ett pris för det.
Jag har nu insett detta och måste därför lägga om hela min personlighet för att anpassa mig.
Jag måste nog börja bli som den trucker jag är. Den sterotypa modellen alltså.
Skitig
Lukta illa
Bete mig som ett svin
Vara otrevlig mot allt och alla.
Det är föresten inte bara truckers. Så verkar ju alla bete sig mer eller mindre.
Kanske inte lukta illa och vara skitig, men definitivt bete sig som sbvin och skita i allt utom sig själv. Så ska man ju uppenbarligen vara idag. Kanske lika bra att även jag anpassar mig till mönstret.

Kommentarer
Postat av: Lenitha

=(

2009-03-31 @ 12:30:35
URL: http://guldiwa.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Neeeeeej Stefan, ändra dig inte!!!

Det måste finnas några som du iaf.

Vad har hänt, ska jag komma upp och slå någon? ;)

Massa kramar till dig, min fina och hjälpsamma vän.

2009-03-31 @ 16:45:27
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: matilda

Tappade jag dig eller var det jag som gick?

2009-03-31 @ 20:10:10
URL: http://elitecyclist.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Skönt att höra. :)

Godnatt och sov gott.

kram

2009-03-31 @ 22:14:51
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
Postat av: Kattis

Hallå!

Tyvärr, Stefan, så får man inget tillbaka när man är en snäll person. Man blir bara uppäten.

Så nu när du fyllr år så får du bestämma dig att tänka mer på dig själv och tänka om du får nåt tillbaka från den du hjälper.



Hahaha, ser grann"tanterna" som brukar sitta och röka ute tillsammans. De har färgat håret i samma färg, hahahaa.

Ha en fin dag och glöm inte att du är en kanonkille som ska tänka mer på dig själv. Du är unik!

Massa kramar

2009-04-01 @ 08:44:03
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Christopher Karlsson

Jag känner igen det där , Jobbar uppe i skellefteå men i skellefteå så är vi alla på milles jävligt mån om varandra fast har hört annat på andra åkerier där det är lite större skaror , förjävligt att det ska va så där .. jag hoppas du inte ändrar dig för vi behöver sånna som du i branchen KEEP TRUCKIN !!!!!!!!!!!!! Kan bara nämna min så kallade mentor på milles åkeri i umeå :D som kör gnarp Anders Krona han har hjälpt mig så mycket och tipsat mig vet inte ens hur jag ska kunna tacka. och så borde alla vara =)

2012-01-20 @ 22:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0