Ganska behändigt

Jag undrar jag när sommarvärmen ska behaga infinna sig?
15 grader och snålblåst är ju knappast en acceptabel sommar. Eller?
Skit i det!
Det hinner väl bli varmt innan jag ska vara ledig. Vecka 27 är det dags så då får det vara fint :-D



Jag har ju haft praktikant med mig ett bra tag nu som jag tidigare berättade.
En och samma från i januari till för 3 veckor sen, men de senaste har det varit ett par nya.
Först fick jag en kille som precis blivit klar med sin YKB (Yrkeskompetensbevis) och därmed hade några veckor över som han kunde praktisera på innan kursslut.
Grabben imponerade rejält på mig från första dagen då han var i princip självgående från första stund. Duktig på att ta emot instruktioner, inte rädd att ta i och dessutom har han förmågan att själv se vad som ska göras. Riktigt bra.



Förra veckan fick han dessutom alla sina behörigheter och kunde börja köra. Även där gick det hel prickfritt.
Helt kanon!
Det gick så pass bra att han redan har fått börja jobba åt oss trots att han egentligen har 2 veckor praktik kvar.
Ove är nämligen ledig och då behövde vi nån att köra natten på Västeråslinjen.
Första kvällen, i söndags, blev något av en katastrof för honom då han höll på i hela 12 timmar med nåt som normalt ska ta 8. Tror att han var redo att ge upp alltihop då, men jag lyckades få honom att ge det hela en ny chans. I natt gick det mycket bättre och han klarade hela på rätt tid.
Kändes bra även för mig som ju trots allt guidat honom de första veckorna om hur det funkar hos oss.
Är skönt att få ett kvitto på att man åtminstone lärt ut nåt :-D



Killen som jag fått istället nu då är inte riktigt lika toppen.
Inget fel på arbetsvilja och sånt, men han är lite väl ängslig i det han gör. I dag fick han köra medan jag själv satt på högersidan och hela tiden agerade han mycket osäkert. Frågade hur fort han skulle köra i vissa kurvor, hur långt avstånd han skulle hålla och såna där saker.
Det borde nästan sitta vid det här laget eftersom han ju trots allt redan tagit körkortet. Han blev så nervös då han skulle backa en liten bit att han bara skakade och svettades. Kändes inte speciellt förtroendeingivande.
Men det ger sig väl så småningom. Dock skulle jag inte sätta in honom på ensamkörning i nuläget.

Nä hör ni.
Lite värme på det här så att man kan njuta av att ha världens bästa jobb...på sommaren ;-)

Kommentarer
Postat av: Lina

Äntligen är du tillbaka. :)

2010-06-10 @ 07:28:05
URL: http://dittlivdinaord.blogg.se/
Postat av: Mikaela, hockeyspelaren och lilla Aimee

Ja det var riktigt kul faktiskt. Imponerad av mig själv att jag lyckades träffa så bra. Någon som var med var tydligen f.d skyttemilitär eller något sånt där och han slog jag. haha.. annies pappa försökte värva in mig i skytteklubben efteråt :P

2010-06-23 @ 19:52:54
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0