Hel igen

Ja nu är familjen samlad igen.
Åtminstone på samma ort då Emil är hos mamma den här veckan, men vi fick hem småtjejerna i dag och då känns det i alla fall som att vi har alla inom räckhåll.
Ebba och Evelina har varit hos pappa i två veckor nu och idag fick vi äntligen lägga i växeln för att åka och hämta hem dom.
Under sommarhalvåret så möts vi på macken i Junsele då det ligger ungefär mitt emellan Timrå och Norsjö.
Men på vintern så är den vägen inte riktigt lika trygg, framför allt inte från Norsjö och ner med alla renar och skit som inte kan hålla sig borta från vägen. Då möts vi istället i Hörnefors som ett bättre alternativ då E4an är tusan så mycket tryggare vintertid.

Vid 12-tiden snubblade så tjejerna in på macken i Hörnefors och genast spred sig ett lugn i kroppen.
För även om det kan vara ganska skönt med lite ledigt från allt stoj och stim ibland, så saknar man barnen som bara den då de inte är hos en. Alla tre!
Emil är bara hos mamma en vecka, men ändå saknar man honom och tycker tiden går sakta.

Det är ju så då man väl blivit förälder så går man in för det med hjärta och själ. Allt annat än barnen kommer liksom i andra hand.
Tyvärr är det ju inte alla som har den inställningen.
Allt för många tycker fortfarande att deras eget liv med fest, fylla och kompisar är viktigare och gör allt för att lägga över barnen på nån annan för sitt ehet höga nöjes skull.
Eller vad sägs om det här.
En kille här i stan, kan åka med sin dotter i bil i över 10 mil, för att lämna lilltjejen till en farmor hon sällan träffar, och som har ytterligare 10 mil hem. Allt det bara för att kunna gå ut med kompisarna på kvällen och bli packad.
Oj vilket föräldraskap.
En annan gång kanske det inte ens är farmor utan bara en kompis eller nån flyktig bekantskap. Försvaret från hans sida är: "Hon sover ju ändå"

Nu är detta inte nån jag känner själv, men en nära bekant till en av mina närmaste.

Tyvärr är detta inte ovanligt utan händer allt för många barn i vårt samhälle. Jag vet inte varför, men vissa har inte den föräldrainstinkt som krävs för att ha barn, så jag förstår inte varför dom skaffar ungar över huvud taget?
Det snackas ju om att införa licens på att få inneha vissa hundraser, men det vete tusan om det inte skulle införas licens på att få inneha barn först ;-)


***********************************************************

Nu är det 46 dagar kvar till BF och magen har börjat öka på rejält :-D
Älsklingen kanske inte uppskattar det lika mycket som jag, men det är härligt att se hur min lilla kille växer på sig tills det är dags.

Hoppas ju iofs att han dröjer 4-5 dagar längre än BF.
Dels så känner jag att det är bättre att ha födelsedag tidigt på året än sent, och dels så får jag då 20 pappadagar istället för 10 som det är nu.
Väljer helst det senare alternativet ;-)

Nä nu är det dags att kasta ungarna i säng. Dom har åkt långt idag och somnar säkert gott nu :-)

Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0