Sparkad i huvudet - det bästa som finns

Nä det är ingen kinky grej som jag och Helena håller på med bakom stängda dörrar.
Det är bara så att jag älskar att ligga med huvudet på hennes mage nu, och känna då min lilla kille rör sig där inne. Han håller på som bara den och är sällan stilla.
Visst, ganska jobbigt för hans mamma som får dras med det, men för mig är det en underbar känsla.
Kände likadant då vi väntade Emil. Han var också ganska aktiv med rejäla rörelser i magen. Precis som Elliot.
Kan ligga där och känna då han trycker och sparkar mot mig hur länge som helst.
Pappas lillkille.



Det var faktiskt lite lustigt hur vi fick reda på att vi väntade Elliot.

Helena har tidigare haft ett elakt magsår som lett till en del besvär.
I somras började hon känna av det igen och gick till VC för att få det kollat. Det var vid den tredje omgången prover som läkaren ville ha ett urinprov också.
Jag följde med henne då det ändå föll samman med min lunch, så vi satt där och väntade efter avslutad provtagning.
När läkaren kommer, så säger han, med ganska barsk stämma och allvarlig uppsyn:
"Ja men man får väl gratulera då"
Jag fattade ingenting.
Gratulera till ett magsår?
Var han dum i huvudet karln?
Skulle jag resa mig upp och ge fanskapet en smäll?
"Ja ni ska ju ha tillökning" sa han sen med ett mycket vänligare ansikte.

Vi blev jätteförvånade då det väl var det vi minst väntat oss.
Helena åt ju för tusan Cerazette som ska vara det säkraste pillret av alla.

Vi fick knalla över till en barnmorska direkt som gjorde en rejäl undersökning och konstaterade att vi var ganska långt gångna.
Hon frågade det vanliga och när Helena sa att hon åt Cerazett så utbrast hon: "Men då kan du ju inte vara med barn"
Hmm...jo uppenbarligen! Vi har nu bytt BM och hon har en helt annan uppfattning än den första hurvida det går eller inte :-D

Så på den vägen är det.
Vi fick tid för ultraljud bara två veckor senare och bara ett par dagar efter beskedet började lillen ge sig till känna med rörelser där inne. Det var då i vecka 17 och på RUL fick vi se en frisk och livlig krabat.
Den 28 december är BF (visst står det för "Bäst Före"?) och jag längtar jättemycket.
Allt är förberett och vi kan ta det lugnt nu den sista tiden. Vi har redan barnvagn, skötbord, spjälsäng, vaggan som jag gjorde till Emil och allt annat som behövs. Nu saknas det bara en liten bebis att lägga däri. :-)




Kommentarer
Postat av: Hellahh<3



Det bästa som finns är att ha ditt huvud på min mage och känna hur lillkillen vill boxas och säga hej till sin pappa<3 det är kärlek det om ja får säga min mening:)..

Idag är det bara 2 månader och 4 dagar kvar tills vår lilla guldklimp vårt kärleksbarn kommer älskling,du är och förbli den bästa pappan som finns och där med även den bästa pojkvän som finns! Jag älskar dig så hudlöst mkt att du anar inte hur mkt,och att du finns vid min sida hela tiden gör mig så glad. Du och barnen är mitt allt och ja är så lycklig. Elliot bökar just nu och stökar i magen så som om han städar där inne:)..Lill killen kommer va den finaste bebisen som finns!!!<3 Jag älskar dig! Puss

2011-10-24 @ 18:31:35
URL: http://lillsnuttan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0