Allting har sin tid

Att äta har sin tid
Att sova har sin tid
Att skratta har sin tid
Att gråta har sin tid

Och...



...att köra som idioter i allt för halt väglag har sin tid och skördar sina offer!

Vi körde ju upp tjejerna till deras pappa idag.
Det var jobbigt och jag saknar dom redan. Det är helt tyst här hemma så när som på Elliots små läten och gråt ibland.
Men det var inte Ebba och Evelinas avfärd som var största pärsen idag.
Istället var det så, att jag blir mer och mer gråhårig över andra trafikanters beteende ju mer jag åker på våra vägar.
Idag var det riktigt illa.
Från Höga Kusten bron och uppåt var det ganska halt, och stundtals mycket halt.
Jag höll därför ett vad jag ansåg var ganska väl anpassat tempo sett till rådande underlag.
Men jag var nog ensam om att tycka det.
Folk körde nämligen som idioter och hade tydligen ingen som helst tanke på att det är vinter och halka ute. De körde om överallt där det var som mest opassande och skulle absolut ligga upp i arslet på framförvarande.

Fattar dom inte att dom leker med sina liv på det sättet?
Behövs ju så oerhört lite för att det ska gå käpprätt åt skogen och sen är den dagen förstörd.
Vi fick också se exempel på just det då vi var på väg hem.
Mellan Bjästa och Gallsäter såg vi inte mindre än 3 rejäla avåkningar. Och med ett uns av fantasi var det inte svårt att gissa vad dom berodde på.

Håll för fan igen där ute då det är halt på vägen.
För även om ni själva har nån sorts dödsönskan, så behöver ni väl inte dra in alla andra i det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0