Längtar inte...

...efter att börja jobba på måndag.
Ja jag vet att det är flera dagar dit, men ändå.
Skulle gärna vara ledig ett tag till :-)
Men, men, det kommer mer av det längre fram.



Satt igår och skulle registera föräldraledigheten på försäkringskassans hemsida, och såg då att jag har 55 dagar kvar med SGI att ta ut på Emil.
Jäkligt skumt, då jag hade en dag kvar sist jag kollade. Nu kommer jag ju aldrig att hinna ta ut alla dagar innan tiden går ut i maj. Ska i alla fall ta ut lördagar och söndagar fram till dess så att jag får ut nåt av det.
Ger mig fan på att dom har som rutin att mörka med dagarna så att folk inte ska kunna ta ut allt.

I morgon ska jag bli pappa förresten.
Det ni, här går det undan ;-)

Nä då.
Vi ska bara ner till faderskapshandläggaren på kommunen och få på papper att jag är Elliots pappa.
Det är ju sjukt hur det där med faderskap funkar.
Om man är ett gift par, så kommer maken automatiskt att registreras som far till barnet. Är man däremot bara sambos, så måste faderskapet bekräftas.
Jag menar, vad är det som gör att faderskapet är mer säkert om man är gfta?
Snacka om föråldrade synsätt.
Vore det inte enklast att man redan innan får lämna ett blodprov som sen bara bekräftas. Då skulle man slippa en massa jobbiga frågor och kommunerna skulle slippa en massa pappersarbete.
Borde inte behöva vara ett förnedrande korsförhör om man är pappa eller ej, om man var närvarande då befruktning skedde osv.
Ett enkelt test vore mycket bättre för alla inblandade.
Jobbigt bara för dom som tror sig vara pappa men får ett stort "ERROR" på testet. ;-)

Om det var en lugn dag i dag, så blir det raka motsatsen i morgon.
Efter besöket hos faderskapshandläggaren, ska vi åka in till stan. Där blir det besök hos Jalle och Anna. Det är min älskade kusin och hans fru. Ja och så deras döttrat Alice och Signe då förstås, världens goaste små tjejer :-)
Vi tyckte det var lättre för oss att komma in till dom nu när vi bara har Elliot hemma, så att dom också får bekanta sig med lilleman.
Dessutom är det ju alltid lika trevligt att umgås med dessa underbara människor :-)

Efter det så blir det att dra iväg bort på Eon Arena.
Vi ska fixa med ett VM-guld TIFO för Friberg och Boyce till på lördag.
För självklart ska grabbarna hyllas ordentligt för sin insats borta i Kanada. Skam vore ju annars.

Så det blir full rulle i morgon

Avslutar med en bild från vår lilla promenad runt samhället idag. Det var underbart väder så vi packade ner Elliot i vagnen och gick ut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0