Är det nåt i generna?

Blev en lagom start på arbetsveckan efter all feber och elände.
Kan inte påstå att jag är fullt frisk igen, för då skulle jag ljuga, men febern och huvudvärken är i alla fall borta.
Jag fick mig en liten tur västerut idag., så det var bara att sätta i countryskivan, på med bootsen, kugga i växeln och rulla mot solnedgången.
Eller inte....
I ånge skulle jag lossa en hjulaxel till ett lok, och svängde intet ont anande in på Midwagon.
Blev jävligt vaken kan jag lova, då jag stannade, men bilen fortsatte...i sidled!
Det var snuskigt halt på lastplanen. Bara is och inte ett gruskorn. Mina varma däck gjorde det hela till en skridskobana i utförslut.
Nu blev det ju inte så allvarkigt eftersom det var ganska knögligt, men jag började fundera på hur i hela fridens dagar jag skulle ta mig därifrån?
Eftersom jag har en så utomordentligt bra lastbil, som hissar boggin med rejält lass på, så gick det bra. Även om det var lite knivigt med styrningen på isen.
Nästa ställe var steget värre ändå.
Ner för en lång backe, vända på en minimal plan och inte ett gruskorn.
Till råga på allt så skulle hela lasset på bilen lossas där nere i gropen.
Både jag och truckförarn stod och kliade oss i skallen över det då vi hör ett morrande ovanför oss, och ner för backen kommer en traktor med sandspridare rullande.
Snacka om grisröta! :-)

Efter det tyckte jag att det var dags att fylla på med energi.
Men sen Bykrogen i Fränsta kursade, så är det lite ont om matstopp längs med E14. Bara E14 Baren i Viskan kvar.
Den bytte ägare för ett tag sedan och drivs nu av Mustafa, Muhammed, Ali eller nåt sånt, med familj.
De har buffé tydligen och det passade ju perfekt tyckte jag.
Jo då, buffé var det.
Kycklingklubbor i soyasås, kasslergratäng och pasta carbonara.
Fint...buffé får det bli.
Tog lite av varje och satte mig.
Men...allt smakade ju likadant. Salt, salt och salt!
Och mitt i allt det här, så gick ägaren runt och pratade med sin sambo(tror jag). Men han stod ute i serveringen, och hon inne i köket.
Vad är det med dessa människor från den delen av världen?
Dom pratar i ett tonläge som i hela övriga världen kallas att skrika. Helt ogenerat och utan en tanke på att alla andra kanske inte alls har lust att lyssna på deras "samtal".
Det måste ju vara nåt som sitter i generna på dom eftersom de gör likadant allihop?
Ett jäkla kacklande vitt och brett.
Nu är inte det här nåt rasistiskt av mig, utan bara ett konstaterande och funderande.

*************************************************************

Lillkillen slog alla rekord i natt.
Han vaknade till i går kväll vid 22. Satt och filosoferade en stund, åt lite mat och somnade sen om.
Och sov, det gjorde han sen ända till 8.15 i morse.
Han har blivit jätteduktig att sova på natten och det är ju skönt. Man mår så mycket bättre själv om man får sova bra på natten :-)

Kommentarer
Postat av: Elin Thejas Mamma + Lillasyster I magen!

Hej jo denna tand lär jag få ta bort för det går endå inte att tugga... och gommen är juh hemsk...

jobbigt att vara dålig =(

2012-03-07 @ 19:36:22
URL: http://thejasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0