Hektisk lördag

Ja ni...det börjar kännas att man varit igång med gasen i botten sedan kl halv 7 i morse.
iofs inget ovanligt med att jag är uppe tidigt fast det är helg, men det är inte varje lördag som jag börjar kånka och bära så tidigt.
Ja förutom på lillkillen då ;-)
I dag hjälpte jag moster och hennes gubbe att flytta.
Gick smidigt som tusan måste jag få säga och vi var klara vid halv ett. Inte illa pinkat då det bara var jag och Håkan, och 3 tonåringar.
Moster fick bärförbud då jag vet hur hennes rygg är.
Gick jäkligt bra som sagt, men det brukar det också göra bara jag får vara med och styra lite. ;-)
Har ju ändå som yrke att få med så mycket som möjligt på så lite yta som möjligt, och dessutom har jag ju både flyttat mycket själv, och hjälpt till vid massor av flyttar.

När så det var klart, skyndade jag mig hem och in i duschen.
Vi var nämligen bortbjudna på 1-års kalas till lilla Signe, min kusins dotter.
Blev en racerdusch och sen iväg till barnens hus för lite present inhandling i sista minuten.
Ja...jag klädde på mig först.
Som vanligt var det mycket trevligt hos Anna och Jalle.
Släkten först och sedan deras minst lika trevliga vänner :-)
Vi halkade liksom med i båda sittningarna vi. Antar att vi kanske går in under båda dessa kategorier :-)
Blev kvar ända till halv 6 innan vi åkte hemåt, men först ett stopp på ICA Maxi för proviantering.

Till slut landade vi hemma och fick så småningom i oss lite middag, på tok för sent för att det ska kännas bra, men så blir det ibland.
Nu har lilleman precis somnat och vi har slagit oss till ro i soffan och bara njuter av lugnet.

I morgon blir det förhoppningsvis lite promenad om vädret tillåter.
Skulle vara skönt att sträcka ut lite och få lite fart på benen.
Mamma ringde dessutom nyss och bjöd in oss på middag i morgon. Hon hade nåt nytt recept som hon vill testa på oss. Vi är ju inte sena på att tacka ja till att vara försökskaniner ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0