Skitless!

Ja på den här sabla förkylningen alltså.
Var ju hemma hela förra veckan med feber, tjock i snoken, huvudvärk, halsont och allmänt tokdålig.
Gick tillbaka till jobbet i måndags, men kände så fort jag började ta i lite att det inte stod rätt till.
Svettades i floder och hostan tog över mer och mer ju längre dagen gick. Som tur var så hade jag ju en ganska lugn dag.
I går var det knappast bättre.
Redan då jag klev upp kände jag mig tung i huvudet och näsan var alldeles igenkladdad.
När jag sen började, så fick jag åka ner på Tunadal för att lasta papper och virke.
Fick stå där och vänta en bra stund på sågen, då killen på kontoret och truckföraren missuppfattat varandra.
Medan jag stog där, kände jag hur huvudvärken kom smygande mer och mer.
Ingen trevlig känsla, då jag vet med mig att jag bara har huvudvärk vid feber och bakfylla. Och eftersom det var...ja jag vet inte hur länge sen jag drack mer än nån enstaka öl, så kunde det ju knappast vara pga det senare.
Fick lasten till slut och skulle dra fast virket. Men jag höll på att gå under på kuppen.
Slet som ett djur för att dra spännbanden tillräckligt hårt och svettades som en gris på kuppen. Trots att det var ett par minusgrader i luften.
Satt sen och väntade på att lasta papperet och då slog nån mig i skallen med en knölpåk.
Så förbannat ont i huvudet, och inga solglasögon med.
Hatade soleländet just då.
Var ingen idé att fortsätta försöka. Jag gav upp.
Ringde trafikledningen och sa att jag skulle gå hem då jag var klar.
Inte direkt vad jag behövde efter all sjukdom senaste tiden, men vad ska man göra? :-(

Så nu har man varit hemma idag då.
Tror att febern har gett med sig nu, men är alldeles matt i kroppen. Allt går i slow motion och det är inte alls speciellt kul.
Nu blir jag i alla fall hemma tills att det känns helt ok. Ingen idé att gå tillbaka för tidigt igen och bli dålig på nytt.

Kommentarer
Postat av: Elin Thejas Mamma + Lillasyster i Magen!

Jasså lånat ut barnen :P

Skönt ibland det.. Här blir det strax sängenoch vänta på att Grimm ska börja...

2012-03-15 @ 19:36:16
URL: http://thejasmamma.blogg.se/
Postat av: Elin Thejas Mamma + Lillasyster i Magen!

Men så tyst du är i bloggen då :P samma med frugan din

2012-03-20 @ 16:38:46
URL: http://thejasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0