Ta mig i kragen.

Det var länge sen sist nu.
På tok för länge sen.
Visst, det är lätt att skylla på tidsbrist och sånt, men nä, det är bara lathet helt enkelt.

Och vad har då hänt sedan sist?
En hel del. Det händer ju saker i ens liv varje dag, så det vore ju fan om allt skulle varit totalt sysslolöst.

Ska inte tråka ut er med så mycket, för det mesta i mitt liv handlar till största delen om barn och familj just nu.

Lilla Elliot växer och har nu passerat 2 månader med råge.
Han var på besiktning i tisdags hos farbror doktorn och fick ett stort OK i rumpan.
5800g och 59 cm hade han hunnit bli. Pappas storkille som vuxit 9 cm och gått upp drygt 2,5 kg sen födseln.



Här hemma funkar allt bra och han har börjat sova hela nätterna nu med endast ett mål mat. Riktigt skönt för både mamma och pappa som får ut så mycket som möjligt av nattsömnen.
Det är en glad liten krabat vi fått och han blir mer och mer lik sin storebror.



Själv så bråkar jag just nu med en seg förkylning som bitit sig fast.
Har varit hemma från jobbet hela veckan, vilket känns extra surt eftersom jag redan varit hemma en vecka i februari med ond rygg.
Ja alla vet ju vad sånt gör med lönechecken...
Men det ordnar sig väl det med.

Har en dust med Försäkringskassan också som ser ut att bli rena följetongen.
Jag tog ju ut 5 st så kallade "dubbeldagar" i samband med de ordinarie pappadagarna.
Tack vare at nån som hade en dålig dag på jobbet, inte pausade Helenas ordinarie föräldrapenning, så fick jag i förra veckan avslag på dessa dagar.
Jaha, så jag har bara varit hemma då utan lön?
Ringde upp FK i fredags och fick då förklaringen om att det inte var pausat osv.
Tjejen jag pratade med då erkännde klart och tydligt att det var dom som gjort fel och att en handläggare skulle ringa mig inom 2 arbetsdagar.
Har fortfarande inte hört ett ljud, trots att jag själv ringt 2 ggr till sen dess.
En hel vecka som saknas på lönen svider ganska rejält och även om pappaledighet inte väger upp allt, så är det i alla fall pengar man planerat med.
Fattar inte varför det ska vara så svårt för FK att göra det enkla. När dom sitter där med en ansökan och kan se själva att nåt inte stämmer, så måste det väl vara enklast att ta telefonen, slå nummret och höra sig för med kunden hur det egentligen ligger till. Istället för att bara ge avslag och så går det flera veckor i onödan.

Det känns så dumt bara. Alla skulle ju tjäna på att dom kunde lägga ner kanske bara ett par minuter på ett telefonsamtal .

Nåja, jag hoppas det dyker upp här i veckan som kommer, och att förkylningseländet ger med sig.



********************************************************

Det händer ganska mycket runt om i världen som man skulle kunna skriva om.
Folkmord i Syrien, svensk som vice generalsekreterare i FN, inbördeskrig i Malmö;-) ja det är väl bara att välja.
Men det får bli en annan gång.
Nu ska jag mysa ner mig i soffan bredvid älsklingen innan det blir sängen.
Vi ska hämta hem tjejerna i morgon efter att de har varit hos sin pappa i 8! veckor.
Det ska bli jättehärligt att få rå om dom lite igen :-)


Kommentarer
Postat av: Elin thejas Mamma + Lillasyster i Magen

haha gärna betång då :P



HEhe ne hemskt det dära med tänder det är juh ett av det värsta som finns med tandvärk..

Hoppas på bättre dag imorgon... =)

2012-03-02 @ 22:06:10
URL: http://thejasmamma.blogg.se/
Postat av: Elin thejas Mamma + Lillasyster i Magen

Hej hej jasså jo man saknar magen rätt snabbt tänk om magnus ville ta och känna på magen en massa med det är bara ibland det... Tur det iallafall...

Ha en bra lördag

2012-03-03 @ 21:16:05
URL: http://thejasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0