Första veckan avklarad och jag överlevde!

Ja så har man då gjort sig sin första arbetsvecka på nästan fyra månader.
Inte så illa om jag får säga det själv, men nog känns det att man inte använt vissa muskler på ett bra tag.
I onsdags hade jag så ont i ena knät så jag visste inte vart jag skulle ta vägen och i torsdags kväll hade jag lätt kunna bytt ut bägge axlarna om nån kommit med erbjudandet. Iofs blev det en hel del spännbandsdragande den dagen så det är väl inte så konstigt kanske.
Är väl lika bra att få igång kroppen direkt så är den med sen.
Blev ändå en ganska hyfsad första vecka. 
I tisdags var det ju toklugnt på min linje så då var jag med och slaskade lite här och lite där.
I onsdags sen så blev det ordinarie lastning till Piteå och på torsdag virke och papper. Ja det var ju bara lastningarna då. Utkörningarna var några fler, men inte så att jag tog ihjäl mig direkt.
Igår fick man sig en tur söderut till Hudiksvall med ett fullt lass spån. Tycker om fulla lass, då det oftast innebär bara ett stopp ;-)
Till veckan ska jag försöka få grejorna lite renare. Jösses va skitiga både flaken och trailrarna har blivit då jag varit borta.
Blir ett par svängar till tvätthallen för att se vad som kan göras. Bästa att ta fram de starkare medlen och gnugga på.
 
Det har gått över förväntan för älsklingen att vara hemma med båda grabbarna.
Eftersom Elliot har varit mer vild än tam sista tiden och dessutom precis lärt sig klättra, så bävade vi båda lite inför detta.
Men det har gått hur bra som helst och han har varit jättesnäll med mamsen.
Största bekymret är väl att hon måste kliva ur sängen kl 6 varje morgon efter att ha fått sovmorgon de senaste 4 månaderna ;-)
 
 
 
Det känns lite jobbigt att inte vara hemma med de man älskar mest i världen utan måste sitta och ratta runt istället. Men det är väl nu i början. 
Dessutom är det ju inte så där jättelångt till semestern. Bara en sisådär 12 veckor ;-)
 
Nä nu ska jag runda av detta tidiga morgoninlägg med en tanke till de närmare 200 glada Timråsupportrar som snart ska sätta sig på bussarna mot Västerås och kvällens kvalseriematch. 
Lycka till och heja lite åt mig med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0