Vilken dag

Ibland önskar man bara att man aldrig klivit ur sängen överhuvud taget.
Den här dagen började ganska normalt, nåja, jag skjutsade Erik och Rolle till flyget innan jobbet, men annars inga konstigheter. Förtom att det hällregnade med inslag av snö.
Efter det obligatoriska morgonkaffet med grabbarna på jobbet, så gick jag ut och kikade vad som fanns på åket i dag. Inget märkvärdigt. Visste redan att jag skulle till Ö-vik, så det var jag beredd på. Skulle just göra mig klar att åka, då kommer ljushuvudet till chef på att det fanns ju mer gods dit upp.
Ja ja. Bara att börja stuva in det då. Två timmar senare är det klart, och jag startar bilen för att åka. Men vad nu då? Får inte upp nåt tryck till fjädringen....Hmmm....
Vad jag än gör så händer inget. In till Snickars. "Har vi nån annan bil?"
"Javisst. Bara att flak om."
Jo tjena. det är ju inte det lättaste då fjädringen inte funkar. Grrr!!!
Efter ytterligare en timme och mycket slit och huvudkliande, så får vi av flaket och backar under en ny bil. Äntligen på väg.
Efter den starten på dagen så har det bara trilskat hela dagen. Det har varit långsamtgående fordon, trafikolycka, upptagen truck.m.m m.m
Så det här har verkligen varit en sån dag. En sån då man borde dragit täcket över huvudet och somnat om.


För övrigt så kommer nog lillen att bli lokförare....

image2

Kommentarer
Postat av: Annica

Han är bara bäst vår son!

2008-04-07 @ 19:18:40
URL: http://anja72.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0